يک وبلاگ نويس سوييسي گفت "بندر بن سلطان" رئيس سازمان اطلاعاتي عربستان بزرگترين تروريست جهان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه ( سانا) ، "آليس شال اوگاخ" افزود:"بندر بن سلطان" هماهنگي براي آزار و اذيت کشنده مسيحيان را در سوريه به عهده دارد.

آليس ، "بندر بن سلطان" را به علت آنکه مسئول برنامه آزار و شکنجه کشنده مسيحيان سوريه است ، بزرگترين تروريست جهان توصيف کرد و گفت وي به برخي گروههاي تروريستي تحت کنترلش در سوريه براي ارتکاب هرگونه اقدام جنايتکارانه عليه مسيحيان چراغ سبز نشان داده و حتي زندانيان محکوم به زندان ابد را آزاد کرده است تا عليه سوريها و از جمله مسيحيان سوريه مرتکب اقدامات جنايتکارانه شوند. 

وی تصريح کرد "بندر بن سلطان" مسئول نابودي بسياري از مکانهاي ديني مسيحي در تعدادي از کشورهاي عربي از جمله در شهرهاي "معلولا" و "صيدنايا" در سوريه است.

اين وبلاگ نويس سوييسي افزود: "بندر بن سلطان" در بسياري از فعاليتهاي تروريستي دست دارد و در تشکيل شبکه القاعده و حملات يازده سپتامبر سال 2001ميلادي در آمريکا و حمله با گاز به غير نظاميان در سوريه در اوايل امسال و همکاري‌ با اسرائيل عليه ايران و اخوان المسلمين در مصر دست دارد.

"جيمز پطرس" کارشناس امور خاروميانه نيز گفت همگان در آمريکا به اين حقيقت واقف هستند که شماري از اعضاي خاندان حاکم بر عربستان با حملات يازده سپتامبر سال 2001ميلادي و انفجارهاي ديگر ارتباط دارند.

وي افزود واشنگتن و غرب در کل مي‌دانند عربستان هم پيمان اسرائيل عليه ايران است و در سوريه آشکارا دخالت مي کند.

"برنار اسکاوارسيني" رئيس سابق اداره مرکزي سازمان اطلاعات داخلي فرانسه در کتابي با عنوان "سازمان اطلاعات فرانسه ... چالشهاي جديد"  نقش بندر بن سلطان در حمايت از گروههاي جهادي را در بحرانها از افغانستان گرفته تا مديترانه و مصر و شمال آفريقا برملا کرده و نقش بزرگ و مؤثر عربستان را در حمايت مالي و آموزش به اصطلاح جهادي ها در سوريه تشريح کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار