یکی از مراجع قم با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های ما در رژیم گذشته آموزش مسائل دینی به نوجوانان بود، گفت: اکنون در این دولت باید سعی کنیم که کار بیشتری صورت بگیرد تا با آموزش نوجوانان افراد معتقدی در جامعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولین موسسه فرهنگی اسوه با تقدیر از حرکت این موسسه در آموزش معارف دینی به نوجوانان گفت: این حرکت شما یک حرکت مثبت و بزرگی است و آموزش اصول دین به بچه‌ها در مراحل اولیه زندگی تاثیر مثبتی بر آن‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید که بین دانستن و ندانستن تفاوت زیادی وجود دارد، عنوان کرد: آموزش دین به نوجوانان موجب می‌شود دانش آن‌ها از مسائل دینی بالا برود و در مراحل بعدی زندگی فرد با اعتقادی شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های ما در رژیم گذشته همین مورد بود، گفت: اکنون در این رژیم باید سعی کنیم که کار بیشتری صورت بگیرد تا با آموزش نوجوانان افراد معتقدی در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به علت گرفتاری‌ها و دشمنی بیگانگان موجب شده است ما در این زمینه خوب پیش نرویم، عنوان کرد: ما باید این حرکت را به طور جدی ادامه دهیم به طوری که در هر کلاس یک نفر نخبه آشنا به مسائل دینی باشد که بتواند پاسخ شبهات را بدهد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه زمانی که امام (ره) به کشور وارد شدند وضع مملکت از هم گسسته بود، گفت: در آن زمان حزب توده وارد جامعه شده بود و مردم را منحرف می‌کرد ولی با تربیت نیروهای دینی توانستیم بر آن‌ها غلبه کنیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام (ره) تصریح کرد: در اوایل انقلاب امام به من گفت که برای این مشکل فکری بکنم و من چون در تهران چندین جوان را آموزش داده بودم با فرستادن 2 نفر از آن‌ها به یک چاپخانه در تهران بساط حزب توده در آنجا جمع شد.

این مرجع تقلید افزود: اگر ما بتوانیم چنین جوان‌هایی را آموزش دهیم می‌توانیم فتنه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها را باید در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آغاز کنیم، ادامه داد: باید در کنار درس‌ها ساعتی را به این کار اختصاص دهیم تا بچه‌های حامی ولایت تربیت کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه خاصیت این برنامه‌ها در مواقع حساس خود را نشان می‌دهد، گفت: امام زمان (عج) به وسیله همین افراد قیام خواهد کرد و ما باید در غیاب ایشان زمینه را برای حضور امام زمان (عج) آماده کنیم./س


برچسب ها: قم ، آموزش ، مسائل ، دینی ، نوجوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.