نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت: زنده نگه داشتن قیام عاشورا و آموزه های متعالی آن و ادامه دادن راه ابا عبدالله الحسین (ع) مهم ترین هدف در بزرگداشت اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی با ذکر مصیبت اهل بیت امام حسین (ع) و اصحاب ایشان افزود: زبان از توصیف این روز غم انگیز قاصر است.
خطیب جمعه ایلام با اشاره به حضور ده میلیون نفر در کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی گفت: جمعیت بسیار زیادی از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از استان ایلام و مرز مهران برای ورود به کربلا و شرکت در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان به کشور عراق تردد کرده اند.
امام جمعه ایلام حضور زوار عتبات عالیات در مرزمهران را افتخاری بزرگ برای استان ایلام      د انست و افزود: مرز مهران امن ترین مسیر و قدمگاه مطمئنی برای زائران امام حسین (ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دکتر مفتح از یاران مخلص امام (ره) و حلقه اتصال بین روحانیون و دانشجویان بود که این دو قشر در پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف بسیار اثر گذار هستند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی ایران سعی کرده اند در طول 34 سال گذشته فضای دانشگاههای کشور را متشنج کنند اما با درایت و بصیرت دانشجویان این توطئه ها تا به امروز خنثی شده است.
خطیب جمعه ایلام گفت: بسیاری از قیام هایی که در طول تاریخ بر علیه طاغوت زمان و مستکبران رخ داده الهام گرفته از قیام عاشورا بوده که انقلاب بزرگ مردم ایران علیه حکومت ستم شاهی مهم ترین نمونه آن است./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.