نخستین پژوهشکده ملی گل ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور با حضوراسکندر زند رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و رییس موسسه تحقیقات شیلات کشور در شهرستان محلات راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی در این مراسم گفت: فعالیت هفت مرکز گل در سراسر کشور زیر نظر پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات انجام می شود.
اسکندر زندبا بیان اینکه ردیف بودجه مستقلی به پژوهشکده ملی گل محلات اختصاص یافته است ،اظهار داشت: با راه اندازی این پژوهشکده بستر لازم برای رشد و توسعه این بخش و افزایش صادرات گل بخارج از کشور فراهم شد.
رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج جهادکشاورزی ادامه داد: مدیریت این پژوهشکده باید با اتخاذ برنامه منسجم و عملیاتی این مجموعه تحقیقاتی را در عرصه بین المللی مطرح کند.
زند با شمردن اهمیت بکار گیری نتایج تحقیقات علمی در تجاری سازی و ورود گل به بازارهای جهانی بر بکار گیری نیروها تحصیل کرده و متخصص در مراکز علمی و تحقیقاتی تاکید کرد.
رییس موسسه تحقیقات شیلات کشور نیز در این مراسم گفت: 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می شود و وجود این پتانسیل راه اندازی ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور را در محلات با اهمیت کرده است.
مطلبی افزود: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آب های شیرین تاکنون مورد توجه نبوده است که با راه اندازی ایستگاه تحقیقات تلاش می شود میزان تولید و صادرات این محصول در آب های شیرین افزایش و توسعه یابد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی سالانه بطور متوسط 174 میلیون شاخه انواع گل را تولید و شش میلیون گل شاخه بریده به خارج از کشور صادر و نیز با تولید سالیانه 5/7 میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه دوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است ./س
/
برچسب ها: پژوهشکده ، گل ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.