انیمیشن "شنگول آباد" با حکایت و داستان‌های قدیمی ایرانی در مرکز فرهنگی هنری صبا تهیه شده است.

"امیر حسین داوودی" کارگردان انیمیشن "شنگول آباد"، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص این انیمیشن گفت: حکایت‌های قدیمی ایران بازنویسی شده و به شکل کاراکترهای حیوانی تبدیل به انیمیشن "شنگول آباد" شده است.
 
وی افزود: این مجموعه مرحله تحقیق و نگارش طولانی داشسته و با بازنویسی تمام منابع، داستان‌های درآماتیک و قابل استفاده را از نو نوشتیم.
 
"داوری" تصریح کرد: سری اول "شنگول آباد" نیز در 26 قسمت از شبکه‌های مختلف پخش شد که در آن به داستان‌هایی چون "خروس و لاک پشت" "روباه و کلاغ" پرداختیم.
 
وی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم در سری دوم به داستانهایی که کمتر شهرت دارند بپردازیم چرا که انیمیشن با این نوع تکنیک به نسبت وسعت اجرا در ایران بسیار جدید است و به بسیاری از داستان‌ها تاکنون نپرداخته‌اند.
 
"داوری" عنوان کرد: هدف از ساخت این انیمیشن، ایجاد سرگرمی جذاب همراه با معرفی داستان‌های گذشته در حکایت‌های ایرانی است.
 
"داوری" بیان کرد: سری دوم مجموعه "شنگول آباد" در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای با تکنیک سه بعدی برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است.
 
گفتنی است؛ "امیر حسین داودی" و "سلمان طاهری" کارگردان، سرپرست نویسندگان: "گیتی صفرزاده"، نویسندگان: "علی زراندوز"، "مصطفی اصانلو"، مجری طرح: موسسه فرهنگی گل آقا و تهیه کننده: مرکز پویا نمایی صبا است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ دی ۱۳۹۴
بهتراز این نمیشه