مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران حفظ و نگهداری دانش و مهارت های بومی را از جمله اهداف سازمان برشمرد و گفت: 9 رشته صنایع دستی استان ثبت ملی شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سیف الله فرزانه در نشست با صنعتگران صنایع دستی در استان، یادآور شد: در حال حاضر 9 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی چون لاک تراشی،سفالگری،گلیمچه متکازین،چادرشب بافی،پتوبافی،نمد مالی،پوشاک جلگه مازندران،ابریشم کشی و ابریشم بافی و کوب بافی در استان مازندران به ثبت ملی رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان داشت: همچنین چهار اثر صنایع دستی در رشته های کنده کاری روی چوب و لاک تراشی و همجوشی شیشه در دومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در استان قزوین نشان ملی گرفت.

فرزانه گفت:کسب نشان ملی مرغوبیت اثر نشان دهنده کیفیت،اصالت ،استفاده از مواد اولیه بومی و کاربردی بودن آن اثر دارد.

فرزانه گفت:کلاسهای آموزشی رشته های مختلف صنایع دستی همچنان در آموزشگاه های سراسر استان برگزار می شود که خوشبختانه مورد استقبال فراگیران قرار می گیرد.

وی به ایجاد فضایی برای ترویج بیشتر رشته های صنایع دستی در کشور تاکید کرد و افزود:برنامه ریزی برای توسعه یک صنعت نیازمند حضور فعال نیروهای آموزش دیده استو در صورت وجود نیروی انسانی ماهر روند توسعه تسریع می یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در صورت برنامه ریزی کشور در خصوص توسعه صنایع دستی ایران،نگاه اقتصادی به آن و بازاریابی برای فروش تولیدات هنری صنعتگران،شاهد رونق اشتغال در این بخش و ایجاد انگیزه ای برای سفر به کشور خواهیم بود./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: ثبت ، ملی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.