رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت:در نیمه نخست امسال در 118 هزار متر مربع اراضی ملی از دست متصرفان غیر مجاز در این حوزه آزادسازی شد.

مهرداد خزایی پول در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:خلع ید 17 هزار متر مربع از این اراضی در اجرای ماده 690 قانون مجازات اسلامی و 20 هزار متر مربع از آن در اجرای احکام قضایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت:همچنین 80 هزار و 986 متر مربع از اراضی ملی در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها خلع ید شد.

خزایی پول با اشاره به این که مسئولیت حفاظت از حریم دریا بر عهده یگان حفاظت منابع طبیعی است، تاکید کرد:در این مدت سه فقره تجاوز به اراضی ساحلی با مجموع مساحت 2 هزار متر مربع صورت گرفت که این اراضی نیز آزاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در مورد پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت زمین اظهار داشت: در این مدت به 386 استعلام جواب دادیم.

وی گفت:درمواردی که بین اشخاص حقیقی وحقوقی درباره مالکیت زمین اختلاف نظر باشد، موضوع به کمیسیون ماده واحده اراضی ارجاع می‌شود.

خزایی‌پول ادامه داد:در 6 ماه نخست امسال به 41 پرونده مورد اختلاف مالکیت رسیدگی شد که 27 پرونده با مجموع مساحت 54 هزار و 416 متر مربع،جزء اراضی ملی اعلام شد.

وی بیان کرد:همچنین در نتیجه بررسی 14 پرونده با مجموع مساحت 43 هزار و 472 متر مربع، این اراضی جزء مستثنیات تشخیص داده شد.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: اراضی ، ملی ، چالوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.