شکرچي زاده از وقوع 100 مورد حادثه گودبرداري که منجر به مرگ شده طي 6سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شکرچي زاده در همايش گودبرداري ورود شوراي شهرسازي را به شهر تهران تبريک گفت و افزود: بلند مرتبه سازي در شهرها بايد مورد تجديد نظر جدي قرار گيرد.

وي در ادامه گفت: مباحث توسعه پايدار بايد مورد توجه قرار دهيم و به شهرها اجازه نفس کشيدن دهيم.

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه اظهار داشت: بلندمرتبه سازي به دلايل مختلف در شهر تهران رواج يافته و همين امر موجب افزايش گودبرداري در کلانشهرها شده است.

شکرچي زاده در ادامه يادآور شد: عدم رعايت نکات مختلف در حوزه گودبرداري منجر به وقوع اتفاقات بسيار در اين حوزه مي شود.

رئيس سازمان تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: براساس آمارهاي ارائه شده در خصوص گودبرداري از سال 87 تا هشت ماهه سال 91 تعداد حوادث منجر به فوت 100 مورد بوده و در برخي مواقع ماهانه 20 نفر براثر آوار فوت شده اند.

وي در ادامه تصريح کرد: اين ميزان آمار تلفات در ايران که داراي مهندس و متخصص فراوان است بسيار تأسف بار است و بايد بازنگري جدي در اين زمينه صورت گيرد.

شکرچي زاده در ادامه توضيح داد: بايد برخورد جدي با گودبرداري غيرتخصصي و طبق دستورالعمل بايد اين عمل توسط متخصصان سازه انجام شود. 

رئيس سازمان مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به اينکه بايد گام هاي مهمي در طراحي و شناسايي گودبرداري برداريم افزود: مرکز تحقيقات به عنوان يک نهاد حاکميتي نقش جدي در کنترل حوادث ناشي از گودبرداري دارد.

شکرچي زاده در ادامه گفت: در مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي يک بانک اطلاعاتي در خصوص مسائل ژئوتکنيک تأسيس شده و تاکنون شش هزار و 400 گزارش ارائه شده است. 

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه بايد در دستورالعمل اجراي گودبرداري بازنگري جدي صورت گيرد افزود: اين دستورالعمل در سال 92 ابلاغ شده ولي متأسفانه به طور صحيح اجرا نشده است.

وي خاطرنشان کرد: وظيفه جدي و اساسي ما اين است که با کمک آزمايشگاه مکانيک فني خاک بتوان گودبرداري صحيح را شناسايي وآن را به طور صحيح اجرا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آوارریزی ، شورای ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار