معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور از عملياتي شدن باند اصلي فرودگاه تبريز تا پايان سال در صورت مساعد بودن هوا خبر داد.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، ابراهيم شوشتري ضمن اعلام اين خبر و با اشاره به كاهش دما و بارش برف در بسياري از استان‌‌هاي كشور به‌ويژه فرودگاه‌هاي شمال غرب كشور اظهار داشت: عمليات برف‌روبي سطوح پروازي، با توجه به تجهيزات، امكانات و نيروي انساني آموزش ديده، به محض بارش برف انجام مي‌شود.

وي ورود و خروج هواپيماها به فرودگاه‌ها، تابع حداقل ميزان ديد و عاري از برف و يخبندان بودن سطوح پروازي و نيز الزامات عملياتي شركت‌هاي هواپيمايي دانست.

شوشتري تصريح كرد: ايمني پروازها همواره اولويت اول عمليات هوانوردي بوده است.

وي در خصوص عدم امكان‌ تردد هواپيماها در زمان بارش سنگين برف و كاهش ديد گفت: اگرچه در بسياري از فرودگاه‌هاي كشور، دستگاه كمك‌ناوبري ILS نصب و در حال بهره‌برداري است و حداقل ديد پروازي را كاهش داده است اما در شرايطي كه ميزان ديد فرودگاه از حداقل اعلام شده كمتر باشد، براي حفظ ايمني امكان نشستن براي هواپيما وجود نخواهد داشت.

شوشتري با بيان اينكه مقدار ديد براي عمليات نشست و برخاست و سطوح پروازي از عوامل اصلي در شرايط جوي نامساعد محسوب مي‌شود، تصريح كرد: سطوح پروازي نيز بايد برف‌روبي و ميزان ترمزگيري در حد استاندارد و قابل قبول باشد و نبايد در اين زمينه ريسكي صورت پذيرد.

وي افزود: شركت‌هاي هواپيمايي با توجه به امكانات و تجهيزاتي كه در فرودگاه‌ها نصب شده است، شرايط جوي را از نظر ديد و سطوح پروازي بررسي و چنانچه در بازه استانداردهاي عملياتي تعريف شده شركت مربوطه باشد، مبادرت به پرواز مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: مسافران در صورت اعلام بارش برف توسط سازمان هواشناسي در فرودگاه‌هاي مبدا و مقصد، مي‌توانند براي اطلاع از شرايط پرواز با شماره تلفن 199 يا شماره تلفن‌هاي اطلاع‌رساني فرودگاه‌ها كه در پرتال شركت فرودگاه‌هاي كشور به آدرس اينترنتي www.airport.ir موجود است از زمان پرواز خود مطلع شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باند ، فرودگاه ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار