رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس از تأمین کالاها و اجناس مراسم ویژه شب یلدا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسن عقبایی گفت: هر ساله مردم ایران بر اساس یک سنت قدیمی در آخرین شب پاییز و ماه آذر که بلندترین شب سال است، مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شب اعضای کوچک خانواده‌ها به دیدار بزرگ‌ترها رفته و سنت حسنه صله رحم را به جای می‌آورند که این مراسم در تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس افزود: بر اساس آیین‌های کهن در این شب برخی اقلام غذایی از جمله آجیل و تعدادی از میوه‌ها توسط خانواده‌ها خریداری و مصرف می‌شود و به همین دلیل تلاش کردیم تا نیاز بازار برای شب یلدا تأمین شود.

عقبایی افزود: خوشبختانه این نیاز تأمین شده و کمبودی در بازار وجود ندارد و مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود از جمله آجیل، شیرینی و میوه ویژه شب یلدا را از واحدهای صنفی تهیه کنند.

* افزایش نظارت بر بازار ویژه شب یلدا

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه در سال‌های اخیر مشاهده شده که برخی افراد سودجو با توجه به افزایش تقاضا اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت‌ها می‌کنند، لذا چه تمهیداتی برای جلوگیری از این امر اندیشیده شده است، گفت: برای این منظور نیز راهکارهای نظارتی ویژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین اتحادیه‌های صنفی پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس افزود: در نخستین گام اقدام به تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت ویژه کرده و طی روزهای آینده نظارت بیشتری بر عملکرد واحدهای صنفی به ویژه واحدهای تهیه و توزیع میوه، شیرینی و دیگر مواد غذایی اعمال خواهد شد.

عقبایی ادامه داد: این بازرسی‌ها با همکاری اتحادیه‌های صنفی انجام شده و تاکید کرده‌ایم که کوچک‌ترین تخلفی از قیمت‌های مصوب و یا عرضه کالاهای بی کیفیت با برخورد قاطع همراه خواهد شد.

*افزایش نظارت بر کیفیت کالاها در شهرستان قدس

وی بیان داشت: با توجه به افزایش تقاضا در این روزها برای برخی اقلام مانند میوه و شیرینی و آجیل، نیاز بود که نظارت ویژه‌ای نیز بر کیفیت کالاهای عرضه شده و سلامت آنها داشته باشیم که در این زمینه نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس افزود: برای این منظور تیم‌های نظارتی با همکاری شبکه بهداشت این شهرستان تشکیل شده و به صورت ویژه بر کیفیت و سلامت مواد و اقلام خوراکی عرضه شده در واحدهای صنفی نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: البرز ، یلدا ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.