مديركل امور مهاجرين و اتباع خارجي استان يزد با اشاره به گلايه و انتقادهاي مردم شهر شاهديه يزد از حضور پرشمار اتباع بيگانه در اين منطقه گفت: آماده ايم با همكاري مردم، شاهديه را منطقه ممنوعه اتباع بيگانه اعلام كنيم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

هادي هادي‌نسب، در جمع مردم شاهديه با حضور مسئولان شهرستان يزد اظهار داشت: بدترین حالت وجود اتباع در استان یزد در شهر شاهدیه است و متاسفانه مردم بدون بررسی اجازه اقامت از اتباع خارجی به ویژه افاغنه، نسبت به قرارداد اجاره محل سکونت اقدام می‌کنند که غیرقانونی است.

وی ادامه داد: در گذشته آمار اتباع خارجی استان یزد 57 هزار نفر بود که در حال حاضر این آمار به 32 هزار نفر رسیده و اين شامل اتباعي است كه به صورت رسمی ثبت نام کرده ‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد ادامه داد: نسل دوم و سوم اتباع در استان یزد نسبت به ازدواج اقدام می‌کنند که مردم باید مواظب باشند زيرا هیچ‌ گونه شناسنامه‌ای برای فرزندان آنها صادر نمی‌شود و با مشکل مواجه خواهند شد علاوه بر اينکه خرید و فروش زمین، منزل، وسایل نقلیه از طرف اتباع خارجی غیرقانونی است.

هادی‌ نسب اظهار داشت: تاکنون سه شهرستان استان به عنوان منطقه ممنوعه سکونت اتباع اعلام شده و در صورتی که همه مردم و مسئولان شاهدیه درخواست داشته باشند، آمادگی داریم براي ایجاد منطقه ممنوعه در شهر شاهدیه نیز اقدام كنيم.

فرماندار يزد نيز در اين مراسم اظهار داشت: ایجاد پاسگاه در مناطق مختلف شهرستان یزد مورد درخواست شدید مردم است که تاکنون مجوزی از مرکز در اين زمينه صادر نشده است.

عزيزالله سيفي عنوان كرد: با توجه به استقرار بیش از 60 هزار نفر در بخش مرکزی یزد، باید نسبت به تامین حداقل‌ ها برای مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در مورد تکمیل بلوار فقیه خراسانی نیز اظهار داشت: در سال گذشته 300 میلیون تومان به شهرداری یزد و 100 میلیون تومان به شهرداری شاهدیه اختصاص یافت و در سال جاری نیز 200 میلیون تومان به شهرداری یزد و 100 میلیون تومان به شهرداری شاهدیه براي اين امر اختصاص یافت.

فرماندار يزد عنوان كرد: متاسفانه این مبالغ کفاف تکمیل این بلوار که یکی از ورودی‌های مهم شهر یزد است را نداده و باید توسط مسئولان استان بودجه ‌های استانی به این طرح اختصاص یابد.

وي همچنين بر ضرورت نظارت در زمينه نحوه هزینه کردن بودجه‌های اختصاصی در این طرح نیز تاكيد كرد./س

برچسب ها: سه ، شهرستان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.