وزارت بهداشت و درمان با وارد کردن داروهای ناباروری در لیست بیمه‌ای و انجام برنامه ریزی‌های لازم برای ثابت نگه‌داشتن قیمت این دارو‌ها میزان پرداخت از جیب این بیماران را کاهش داده است.

دکتر شهیاد زمانی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: HMG، FSH و HCG سه داروی اصلی مورد استفاده  در درمان‌ ناباروری هستند که تحت پوشش بیمه قرار نداشتند و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت وارد لیست بیمه‌ای شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه در تولید این دارو‌ها روش‌های متفاوتی از جمله روش‌های تک تا روش‌های ساده‌تر وجود دارد، اذعان داشت: براساس خالص سازی این دارو‌ها قیمت‌ها و برندهای متفاوتی در دنیا داریم و اغلب این دارو‌ها وارداتی است و تولید داخلی ندارد. 

وی به تمهیدات وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: علاوه بر ورود این دارو‌ها به لیست سا زمان‌های بیمه‌گر با تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و این پول بیشتری نسبت به سال گذشته برای خرید این دارو‌ها پرداخت نمی‌کند. 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت قیمت این دارو‌ها را تغییر نداده و سعی نموده قیمت آنها را ثابت نگه‌دارد تا هزینه‌های بیماران مصرف کننده را کاهش دهد. 

به گفته دکتر زمانی داروهای ناباروری تنها بخش کوچکی از هزینه‌های این بیماران را تشکیل می‌دهد و بخش عمده هزینه درمان‌های ناباروری مربوط به بخش‌های تشخیصی است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار