مصرف انواع مختلف گروه‌های غذایی و پرهیز از رژیم‌های نادرست پر کالری در کنار ورزش می‌تواند در پرورش اندام فرد موثر باشد.

دکتر مسعود کیمیا‌گر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که در بین جوانان میزان استقبال از ورزشگاه‌های بدنسازی همه‌گیر است و گفت: امروزه اغلب جوانان تمایل دارند در کنار اینکه کار بدنسازی انجام می‌دهند رژیم غذایی را برای کاهش وزن و عضلانی کردن شکم در پیش بگیرند.

وی در ادامه افزود: این افراد وقتی برای رژیم غذایی به دکتر مراجعه می‌کنند متخصص تغذیه یک رژیم متعادل برای فرد تجویز می‌کند تا به این ترتیب چربی‌های اضافی شان را بسوزانند و در کنار رژیم غذایی مقداری پروتئین در حدود 10 الی 15 گرم تجویز می‌شود تا نتیجه‌ی اولیه بدست بیاید.

وی مصرف پودر‌کراتین با دوره‌های متناوب سه هفته‌ای در کنار رژیم غذایی مفید دانست.

کیمیاگر خاطر نشان کرد: در این رژیم غذایی باید تنوع رعایت شود و مصرف گروه‌های مختلف غذایی را از قبیل میوه، سبزی،لبنیات نان و برنج و روغن در هر متعارف برای این افراد مفید است و در عوض رژیم‌های پر کالری مصرف غذاهای پرچربی را از قبیل کالباس، سوسیس،‌چیپس، فست‌فود، سرخ کردنی و استفاده‌ی بی اندازه نوشابه‌های گاز دار برایشان مضر دانست.

وی در پایان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند عضله بیاورند باید در کنار ورزش یک برنامه غذایی محاسبه شده داشته باشند.

به گفته‌ی وی افراد نباید رژیم غذایی شان از مربی باشگاه بگیرند چون این افراد بر خلاف باور عوام در این زمینه صاحب تحصیلات و تخصص نیست که ممکن است رژیمی را به فرد بدهد که اثرات سوء تغذیه‌ای بر بافت‌های گوارشی و کبدی‌شان بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، عضله ، دوره ، غذایی ، کالری ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار