تولیت مسجد مقدس جمکران بر ضرورت استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها برای تبلیغ و ترویج اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، در نشستی با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تعامل میان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را ضروری دانسته و گفت: باید با هم افزایی این دو پایگاه بزرگ شیعی، نقش مهم‌تری در ترویج اسلام ناب ایفا شود.

وی به ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به زائران اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌های معنوی حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و...، آماده خدمت‌رسانی فرهنگی و دینی به اقشار مختلف مردم است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که اگر حضور چند ساعته مسافران در قم، به چند روز تغییر نیابد، فرصت‌های بزرگی در ترویج مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از دست خواهد رفت، افزود: باید از این ظرفیت‌ها برای تبلیغ اسلام ناب حداکثر استفاده را برد.

وی افزود: زمانی که افراد در اماکن مقدسه قم حضور می یابند، بالاترین سطح پذیرش تعالیم تشیع را دارند، از این رو باید از تمام ظرفیت حوزه علمیه و تشکیلات تبلیغی و پژوهشی آن، بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، ارائه تسهیلات به زائران را گامی مهم در تحقق این برنامه دانسته و تصریح کرد: برای تحقق این امر، نیازمند حسینیه‌ها، زائرسراها و... در قم هستیم که باید راهکارهای لازم در این عرصه بررسی شود.

وی همچنین به برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در کنار آیین پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا، یکی از بهترین فضاها در سطح ملی و استانی، با توجه به جایگاه جغرافیایی قم، برگزار چنین مراسمی در این شهر است./س

برچسب ها: قم ، ترویج ، اسلام ، ناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.