رئیس پارک علم و فن‌آوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بین 15 تا 20 درصد تحقیقات، کاربردی می‌شوند، تاکید کرد: این میزان رقم بسیار پایینی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید حسن علم‌الهدایی ظهر امروز در مراسم تقدیر از فناوران پارک علم و فن‌آوری خراسان رضوی اظهار کرد: هفته فناوری یک هفته بسیار استراتژیک برای کشور است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، پژوهش و فناوری را باید سر لوحه همه کارهای کشور قرار داد.

رئیس پارک علم و فن‌آوری خراسان رضوی با بیان اینکه ایران در تولید علم جایگاه خوبی در جهان دارد، خاطرنشان کرد: با این حال بیشتر مجموعه‌های علمی ما کاربردی نشده و تولید ثروت نمی‌کنند.

علم‌الهدایی با اشاره به اینکه بین 15 تا 20 درصد تحقیقات، کاربردی می‌شوند، تاکید کرد: این میزان رقم بسیار پایینی است، بنابراین اهتمام به پژوهش باید پیش از پیش مورد نظر مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به شرایط سختی که دولت در حال حاضر دارد، یادآور شد: متکی بودن به اعتبارات دولتی در زمینه پژوهش سبب پیشگیری از پیشرفت این مقوله در کشور می‌شود.

علم‌الهدایی ادامه داد: در این راستا بهتر است که به انجمن‌های مردمی با هدف کارآفرینی در حوزه پژوهش ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه هرچه انسان پیدا می‌کند حاصل تفکر و اندیشه است، متذکر شد: اگر هدف رفاقت با دنیا، پیشرفت در عرصه اقتصاد مقاومتی باشد تنها راهکار، حمایت از پژوهش و فناوری است.

رئیس پارک علم و فن‌آوری خراسان رضوی بیان کرد: برای رسیدن به تعداد مناسب موسسه رشد نیاز به تلاش مضاعف و رصد فناوری است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: خراسان ، پژوهش ، فناوری ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.