"رايانه" براي افردي كه حافظه ضعيفي دارند در حفظ و نگهداري اطلاعات و تقويت حافظه مفيد است.

حسين ابراهيمي مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به طور كلي حافظه قدرت نگهداري اطلاعات گفته مي‌شود كه خود حافظه به حافظه آني، كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم مي‌شود براي اينكه اطلاعات و حافظه كوتاه مدت به حافظه دراز مدت انتقال يابد قسمتي از مغز تحت عنوان هيپوكمپ فعال مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: براي وارد شدن اطلاعات به حافظه بلند مدت به فرآيندهايي مانند پرآموزشي، تكرار، معنادهي، تصوير سازي و غيره نياز است.

ابراهيمي مقدم تصريح كرد: قسمت‌هاي مغزي مرتبط با حافظه هم مثل ديگر اندام‌ها هستند كه بايد به صورت درست به كار گرفته و تقويت شوند تا زنده‌تر و سرحال‌تر باقي بمانند.

وي اذعان داشت: كساني كه از حافظه خود به خوبي استفاده مي‌كنند نبايد همه اطلاعات را در گوشي تلفن همراه يا رايانه خود ذخيره كنند اين افراد به تدريج حافظه خود را از دست مي‌دهند اما كساني كه حافظه ضعيفي دارند و از "رايانه" و از اين دستگاه‌ها براي ذخيره اطلاعات خود استفاده مي‌كنند باعث تقويت حافظه خود مي‌شوند اين امر موجب بهبود يافتن نورون‌هاي مغزي و بهبودي فرآيندهاي ذهني مي‌شود.

ابراهيمي مقدم با اشاره به اينكه پژوهش‌ها نشان داده كه افراد تحصيل كرده و با مطالعه و متفكر،‌ حافظه قوي‌تري دارند،‌ تصريح كرد: اين افراد از اختلالات حافظه از قبيل آلزايمر به مراتب كمتر برخوردار هستند.

وي افزود: براي كساني كه مشكل حافظه دارند استفاده از كامپيوتر مي‌تواند در حفظ و ياد داري اطلاعات مفيد باشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار