رئیس سازمان انتقال خون، اقتصاد انتقال خون را در گسترش نظام این سازمان امری موثر دانست.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اکبر‌ پور فتح الله ریاست سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد انتقال خون مجموع فعالیت‌هایی است که مرتبط با مسائل اقتصادی انتقال خون است و می‌تواند در گسترش نظام انتقال خون کمک کند. 

پورفتح الله اذعان داشت: در هیچ کشور پیشرفته دنیا خون و فرآورده‌های خونی رایگان در اختیار مراکز بیمارستانی قرار نمی‌گیرید و فراورده‌های خون دارای تعرفه است. 

وی در خصوص تعرفه فرآیندهای خونی اظهار داشت: این مساله از چند بعد حائز اهمیت است، هزینه‌های انتقال خون مانند آزمایش‌های مختلف و تست‌های سازگاری رو به افزایش است و از طرف دیگر خون به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد که مصرف آن در کشور منطقی نیست. 

روش‌های جدید برای کاهش مصرف خون
رئیس سازمان انتقال خون در خصوص مصرف خون در بیمارستان‌ها گفت: به عنوان مثال در جراحی‌های کرونر بای پس برای هر بیماری حداقل ۵ واحد خون مصرف می‌شود که هزینه آن ۷۵۰ دلار است و ما به دنبال روشی هستیم که این هزینه‌ها را کاهش دهد. 

پورفتح ا... در ادامه اذعان داشت: در دنیا برای ۱ یا ۲ واحد خون، از خون بیمار استفاده می‌شود و ۱۰ درصد انتقال خون از طریق خود بیمار است. 

وی اظهار داشت: اگر چرخه اقتصاد نظام مند شود وارد فرایندهای نوین انتقال خون شده و از روش‌های جدیدی استفاده می‌کنیم. 

 وی در ادامه گفت: ۲۰ دلار هزینه بیشتری برای هر کیسه خون تخت روز بیمارستانی را 1.2 روز کاهش می‌دهد و سهم بزرگی در اقتصاد و سود آوری بیمه‌ها دارد. 

پورفتح ا... در پایان برنامه اجرایی طرح اقتصادی را اینگونه عنوان کرد: در حال حاضر فرهنگ سازی و آشنایی جامعه و پیگیری از طریق سازمان بیمه گر در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار