پروین ثقة‌الاسلام گفت: آثار صنیع‌الملک پس از هفت سال در مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ گلستان، دوشنبه، 25 آذر به نمایش گذاشته می‌شود.

پروین ثقة‌الاسلام، مدیر کاخ گلستان به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: نمایشگاه آثار صنیع‌الملک پس از هفت سال همزمان با هفته پژوهش در کاخ گلستان 25 آذر ماه برگزار به مدت 10 روز ادامه دارد.
 
وی افزود: در این نمایشگاه 16 اثر از تابلوهای نقاشی استاد "میرزا ابوالحسن غفاری‌کاشانی" معروف به "صنیع‌الملک" به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
ثقة‌الاسلام تصریح کرد: "میرزا ابوالحسن خان‌غفاری‌کاشانی" معروف به "ابوالحسن ثانی" و ملقب به " صنیع‌الملک" فرزند میرزا محمد عموی میرزا محمد غفاری، "کمال‌الملک" نگارگر، گرافیست و هنرمند سده سیزدهم قمری است.
 
مدیر کاخ گلستان اظهار داشت: صنیع‌الملک در سال 1229 قمری در تابستان چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران کودکی و آموزش‌های نخستین در سن 16 سالگی برای آموختن نقاشی نزد استاد مهرعلی اصفهانی نگارگر و نقاش معروف فتحعلی شاه فرستاده شد.
 
وی ادامه داد: از استاد صنیع‌الملک به عنوان پایه‌گذار اولین هنرکده نقاشی "مجمع‌الصنایع" نام برده می‌شود.
 
تقة‌الاسلام تصریح کرد: از برجسته‌ترین این 16 اثر می‌توان به نقاشی رنگ روغن از محمدشاه قاجار اشاره کرد که به عنوان نخستین اثر صنیع‌الملک شناخته می‌شود همچنین دو اثر چهره‌پردازی گروهی و 13 تک چهره‌پرداز به شیوه آبرنگ از دیگر آثار وی است.

انتهای پیام/ ص
 

برچسب ها: تاریخی ، کاخ ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار