عضو هیئت زنان فرهیخته کشور کویت، حضور، فعالیت و پیشرفت زنان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی هنری و مدیریتی را قابل ستایش و تحسین برانگیز توصیف کرد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر «خدیجه المحمید»، به دیدار اعضای هیئت زنان فرهیخته کویت با «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و آن را نقطه عطفی در جهت افزایش تعاملات فرهنگی و هنری میان زنان ایران و کویت عنوان کرد.

وی سفر به ایران را به منزله سفر به خانه دوم خود دانست و از مهمان نوازی و میزبانی خوب ملت ایران از این هیات قدردانی کرد.

خدیجه المحمید همچنین دیدار هیان زنان فرهیخته کویتی با وزیر ارشاد را صمیمانه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این دیدار، هیات زنان فرهیخته کویتی علاوه بر آشنایی با فعالیت های وزارت ارشاد، با بسیاری از دستاوردها زنان ایرانی در عرصه های مختلف بویژه فرهنگی وهنری آشنا شدند.

وی هدف از سفر هیات زنان فرهیخته کویت به ایران را تبادل تجربیات اهالی فرهنگ وهنر و استفاده از تجربیات زنان ایرانی بویژه در عرصه های فرهنگی و هنری برشمرد و گفت: اینگونه دیدارها بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی دو کشور ایران و کویت کمک خواهد کرد.

این فعال فرهنگی کویت ادامه داد: در این سفر با توانمندی و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، در زمینه های مختلف آشنا شدیم.

وی افزود: به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر، مطالب و نکات بسیار خوب و جدیدی را از پژوهشگران ایرانی آموختم که مایه مباهات است.

خدیجه المحمید گفت: در جمهوری اسلامی ایران قوانین جدید و خوبی برای حفظ جایگاه و حرمت زنان تصویب شده و در حال اجراست و به عنوان یک زن کویتی درخواست کردم این قوانین در اختیار ما نیز قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: در نشست با وزیر ارشاد، درخواست کردیم برنامه های تخصصی، آموزشی و هنری برای آشنایی زنان ایران و کویت تدوین شود تا با سفرهای دوجانبه، زنان دو کشور با این برنامه ها آشنا و از فواید آن بهره مند شوند.

رییس هیات ادبا و فرهیختگان زنان کویت، پیشرفت زنان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی هنری و مدیریتی را در ایران ستود و گفت: زنان ایرانی شایستگی این را دارند که الگویی مناسب در عرصه های مختلف برای زنان سایر کشور باشند.

اعضای هیات زنان فرهیخته کویت در سفری یک هفته ای، روز شنبه سوم آذر ماه وارد ایران شدند.
اعضای این هیات روز دوشنبه با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار با آیت الله جوادی آملی، نشست با زنان فرهیخته و مراکز پژوهشی در حوزه زنان، نشست با شخصیت های موثر(مردان و زنان) اهل سنت ایران و نیز دیدار از منزل امام خمینی(ره) در جماران، ایستگاه متروی تجریش، باغ موزه دفاع مقدس، مجموعه فرهنگی برج میلاد، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، کاخ گلستان، موزه استاد فرشچیان، بازار تهران و پارک بانوان از جمله برنامه های این هیات طی مدت حضور در تهران اعلام شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار