منتقد سینمای کشورمان گفت: سلیقه و رابطه در جشنواره سینما حقیقت، به عنوان جشنواره‌ای ضعیف حرف اصلی را می‌زند.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت گفت: هفتمین دوره جشنواره سینما حقیقت ضعیف‌تر از دوره‌های قبل در حال برگزاری است.
 
وی افزود: برگزاری جشن و جشنواره امری خوب، مطلوب و امید آخرین است ولی نه هر جشنی و نه به هر قیمتی، البته برگزاری جشنواره سینما حقیقت اقدامی ضروری است و اینکه مستندسازان کشور هم برای خود جشنواره دارند خوشحال کننده است.
 
"آذین" تصریح کرد: هفت دوره است که مراسمی تحت عنوان جشنواره سینما حقیقت به صورت ضعیف و در حد جشنواره‌های درجه چندم برگزار می‌شود و سالی یک بار بخشی از اهالی سینما مستند با یکدیگر دیدار و آثار هم را می‌بینند و برای هم کف می‌زنند و جایزه می‌دهند و می‌گیرند ولی جشنواره به این معنا نیست.
 
وی ادامه داد: جشنواره مهم مستندسازان، مدیریت سازمان یافته مهندسی فرهنگی و سینمایی اجرای درست بخشهای مناسب، حمایت و همکاری مدیران و سینماگران و رسانه‌ها را می‌خواهد.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه در این سالها سینما حقیقت بدون تاثیر حمایت شایسته و سیاستگذاری مطلوب و رشد آثار مستند و ارتقای سینما مستند و سازندگان این آثار برگزار می شود و هر سال هم در آن سلیقه و رابطه حرف اصلی را می‌زند.
 
وی افزود: بعد از پایان جشنواره، مستندسازان و آثار مستند به دست فراموشی سپرده می‌شود تا سال بعد که مدیرات جدید سینمایی مستند به فکر خرج کردن بیت‌المال بیفتند.
 
این منتقد بیان کرد: گرچه این روند در خصوص سایر جشنواره‌ها هم کم و بیش مصداق دارد ولی نابسامانی گروه‌گرایی، رفیق نوازی و دور شدن حرفه‌ای‌های این عرصه از جشنواره‌ای که قرار بوده محفل حضور آنها باشد و همچنین، کم رنگ شدن تبلیغات و پوشش رسانه‌ای در سینما حقیقت بیشتر به چشم می‌آید.
 
وی اظهار داشت: در هر صورت اگر واقعا سینما حقیقت می‌خواهد جشنواره و مبلغ حقایق به زبان سینما مستند باشد به اصلاحات اساسی ساختاری، مدیریتی، اجرایی و تبلیغی محتاج است.

انتهای پیام/  ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.