منقد سینمای کشورمان معتقد است که آثار با ارزشی چون ترنج، در غوغای خط بازی‌ها و منافع شخصی و گروهی عده‌ای از دست اندرکاران سینما به گمراهی سپرده می‌شود.

"جبار آذین"، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم سینمایی "ترنج" ساخته‌ "مجتبی راعی" گفت:  "مجتبی  راعی" سینماگر و هنرمندی اهل دل و معناست و آثار ارزشی نمایی او نمایشگر تعلق و پایبندی این فیلم‌ساز بدون حاشیه به معقوله‌های معنوی، اخلاقی و دینی است.

وی افزود: این هنرمند که همچنان فیلم ارزشمند ولی درست دیده نشده‌اش، "تولد یک پروانه" در میان آثارش می‌‌درخشید، بار دیگر در یک فیلم با محتوا و خوش ساخت راهی قصه‌‍‌اش از دغدغه‌های انسانی شده است.

آذین اظهار داشت: "ترنج" داستان نقاشی هنرمندی است که در دنیایی از شوریدگی‌ها، بی‌قرار‌ی‌ها و باورهایش میان مرگ و جهان دیگر دست و پا می‌‍زند و به دریافت‌های تازه‌ی معنوی می‌رسد.

وی ادامه داد: تکامل و تحول الهی انسان، هسته اصلی آثار اجتماعی، دفاع مقدس و تفکر راعی را تشکیل می‌‍دهد.

این منتقد اظهار داشت: "ترنج" با تصویر شوریدگی‌های بیوک آقا در حال رهایی از قید و بند‌های دنیای مادی و راه یابی به عالم ملکوت و باز شدن درهای آلمان را به روی تماشاگر می‌گشاید.

وی تصریح کرد: سازنده‌ این اثر معناگرا با کارگردانی خوب و پرداخت قابل تامل مضمون، محتوا بازیگری متفاوت و باور پذیر از "رضا ناجی" و فضا سازی‌های مناسب با مضامین معنوی فیلم خود، از "ترنج" اثری موفق و تاثیرگذار ساخته است.

"آذین" بیان کرد: حیف که این قبیل آثار ارزشی در غوغای خط بازی‌ها و منافع شخصی و گروهی عده‌ای‌ از دست‌اندرکاران سینما به مسلخ پول، کج‌روی و گمراهی سپرده می‌شوند.

 این منتقد خاطرنشان کرد: با این همه جایگاه فیلم‌های ارزشمند و فیلم‌سازانی چون "مجتبی راعی" در میان مخاطبان و اهالی فهیم سینما محفوظ است و تلاش هنرمندان متعهد و تولید آثار ارزشمند متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.