۴۰ درصد از زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: زیتون شهرستان طارم از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه نخست را در کشور دارد و سالانه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود.

 

زنگنه به تولیدات جهانی زیتون اشاره کرد و افزود: رکورد تولید زیتون جهان در واحد سطح نیز در سال ۸۹ در شهرستان طارم گزارش شده است که نشان از اهمیت سطح تولید این محصول در طارم است.

 

وی به میزان تولید زیتون طارم که موجب رکورد در تولید در سال ۸۹ شده بود اشاره و  تصریح کرد: ۲۷ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم در هر هکتار میزان تولید زیتون در باغات طارم بوده است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم تولیدات باغات زیتون طارم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد : باغات زیتون شهرستان طارم آبی بوده به همین دلیل محصول تولیدی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، همچنین بیشترین میزان سطح زیر کشت طارم به رقم زرد تعلق دارد که یک رقم بومی ایران و طارم بوده و به صورت دو منظوره (کنسروی و روغنی) مصرف می‌شود.

 

زنگنه همچنین تامین نهال زیتون را یادآور شد و خاطر نشان کرد : نهال زیتون مورد نیاز شهرستان از طریق نهالستان‌های موجود در شهرستان تامین می‌شود و شهرستان در این زمینه خودکفا بوده و به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود./س

 


برچسب ها: تولید ، زیتون ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.