نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت : اکو سیستم و محیط زیست تالاب میقان به عنوان یکی از مهمترین تالاب های کشور در ورطه نابودی است

رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: تنوع زیستی واکو سیستم تالاب میقان در حال نابودی است و لازم است تا مسوولان و دست اندرکاران به ویژه محیط زیست در خصوص ساماندهی این زیستگاه طبیعی و توقف فعالیتهای کارخانه املاح معدنی در این زیستگاه اقدام کنند.
وی گفت : ما به دنبال توقف فعالیتهای شرکت املاح معدنی ایران هستیم که به تازگی نیز متوجه شدیم فاز دوم این کارخانه این نیز در حال پیگیری است که این امر می طلبد تا مسوولان برای نجات این تالاب اقدام فوری انجام دهند.
رییس کمیسیون آب ،کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود : شهر اراک از مشکلاتی رنج می برد که بارها در جلسات مختلف و نشستهای تخصصی در خصوص آن بحث شده است.
رجایی گفت : یکی از مهمترین عوامل کاهش آلودگی هوای اراک،افزایش میزان سرانه فضای سبز و به عبارتی کمربند سبز شهر است که باید با جدیت دنبال شود.
وی افزود : به دلیل تغییرات آب و هوایی و به خصوص میزان افزایش آلایندگی ها اکو سیستم منطقه اراک در حال تغییر جدی است که شاید مهمترین پیامد آن خشکسالی باشد.
رجایی گفت : سرانه فضای سبز باید به 30 تا 35 درصد افزایش یابد که در حال حاضر این سرانه در اراک زیر 10 متر مربع است و لازم است شهرداری در ایجاد کمربند سبز با همکاری منابع طبیعی تلاش مضاعفی را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود : از دیگر راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی شهر اراک و افزایش سرانه فضای سبز این است که صنایع حداقل 20 تا 30 درصد از مساحت خود را به فضای سبز اختصاص دهند. /س

برچسب ها: اکوسیستم ، تالاب ، میقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.