نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی از کاهش ۳۵درصد تولید پسته در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان ، با اشاره به اینکه وضعیت صادرات امسال در مقایسه با پارسال مطلوب نیست ، گفت:متوسط میزان کاهش صادرات در کشور 12درصد است، که در کرمان وضع صادرات وخیم‌تر است، به طوریکه 35 درصد کاهش صادرات را در هشت ماه امسال داشتیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه ندیده ، افزود: جای تعجب است که دولت در لایحه بودجه‌ای که ارائه کرد، هدفمندی یارانه‌ها را ندیده است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: توضیح دولت این است که هدفمندی یارانه‌ها را جداگانه ارائه می دهند ، این درحالیست که در هدفمندی یارانه‌ها ، هر حرکتی بر قیمت حاملهای انرژی تأثیر میگذارد و میتواند جو را عوض کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه نرخ ارز از جمله مسائل مهمی به شمار می رود که در صادرات مطرح است، خاطرنشان کرد: اگر سیاستهای کوتاه مدت بانک مرکزی تعریف نشوند، نمیتوان برای سالهای آینده کار زیادی در حوزه صادرات انجام داد.

وی با اشاره به آغاز جلسات کمیسیون تلفیق از هفته آینده، افزود: موضوع لایحه اصلاحی بودجه سال 93 ثبات در نرخ ارز است، ولی به نظر میرسدچشمانداز اقتصادی کشور نیاز به بازنگری جدی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سطح قیمتهاروی ریال بماند، هزینه صادرکنندگان تقریباً سه برابرمیشود که این مسئله چالش جدی برای صادرکنندگان است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: اگر برای کسری سرمایه در گردش فکری نشود و بانکها کمک نکنند، نمیتوان صادرات را حفظ کرد./س


برچسب ها: کاهش ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.