پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه بر حمایت کامل خود از تلاشهای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای پیشبرد فرایند صلح میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان تاکید کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ دربارپادشاه اردن در بیانیه ای اعلام کرد "ملک عبد الله دوم" و "محمود عباس" در گفتگوی تلفنی تازه ترین تحولات منطقه خاورمیانه از جمله تلاشهای بین المللی و منطقه ای برای حل مناقشه منطقه و مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.
بر اساس بیانیه دربار پادشاهی اردن ، عبد الله دوم و محمود عباس بر حمایت خود از تلاش های جان کری برای نزدیک کردن دیدگاهها و مواضع مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تاکید کردند .
"عبدالله دوم" در این تماس تلفنی تصریح کرد امان از هیچ تلاشی برای برقراری صلح در منطقه که بتواند پاسخگوی خواسته های مشروع مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهار ژوئن سال 1967 و با مرکزیت شرق بیت المقدس باشد ، دریغ نخواهد کرد .
وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار ظرف یک هفته امشب وارد اسرائیل می شود .
جان کری در این سفر باشیمون پرز رئیس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و محمود عباس در رام الله دیدار خواهد کرد .
جان کری فردا در امان با مقامات اردن دیدار خواهد کرد و از امان راهی ویتنام خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار