در نیمه نخست امسال 230 سرمایه گذار جدید با دریافت زمین نسبت به ساخت واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی اقدام کرده‌اند که این نشاندهنده افزایش اشتیاق و استقبال سرمایه گذاران به توسعه صنعتی در فارس است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فعالیت ۱۵۷۱ واحد صنعتی فعال با اشتغالزایی ۲۱ هزار نفر و نیز ساخت ۱۶۳۰ واحد فنی در مرحله ساخت‌وساز که حداکثر در سال آینده به بهره برداری می‌رسند، ایجاد فن‌ بازار در فارس را توجیه‌پذیر می‌کند.

علی صداقت‌پور ادامه داد: این دفتر جایگاهی برای حضور نخبگان، اساتید و دانشگاهیانی است که دارای طرح‌های دانش بنیان هستند.

وی به اهمیت راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای استان فارس اشاره کرد و افزود: گستره وسیعی از خدمات شامل کمک به بازاریابی محصولات واحدهای صنعتی، همکاری و تعامل در فروش تجهیزات و فناوری‌های شرکت‌ها و موسسات عضو، تسریع در شناسایی نیازها و مشکلات واحدهای تولیدی، ارائه خدمات تخصصی فناوری مورد نیاز به اعضای فن‌بازار منطقه‌ای و برگزاری نشست‌های تبادل فناوری و کمک به فرآیند صادرات و انتقال فناوری استان توسط فن‌بازار منطقه‌ای انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن 57 شهرک صنعتی درحال واگذاری، از استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود گفت‌: فعالیت 1571 واحد صنعتی فعال با اشتغالزایی 21 هزار نفر و نیز ساخت 1630 واحد فنی در مرحله ساخت و ساز که حداکثر در سال آینده به بهره برداری می‌رسند، ایجاد فن‌بازار در فارس را توجیه‌پذیر می‌کند.

صداقت‌پور ادامه داد: علاوه بر آن در نیمه نخست امسال 230 سرمایه گذار جدید با دریافت زمین نسبت به ساخت واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی اقدام کرده‌اند که این موضوع بیانگر افزایش اشتیاق و استقبال سرمایه گذاران به توسعه صنعتی در فارس است.

وی افزود: شهرک فناوری شیراز به ‌عنوان محل مناسب برای فعالیت واحدهای فناوری و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای درحال راه‌اندازی بوده و در این راستا بستر مناسبی برای پیوند علم و صنعت در فارس فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: علاوه بر آن مراکز خدمات کسب ‌و کار در شهرک‌های صنعتی لار و آباده نیز در مرحله راه اندازی است و تا دهه مبارک فجر به‌صورت کامل فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند که این مراکز نیز بستر خوبی برای واحدهای فنی و مشاوره‌ای فراهم می‌کند./س

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، توسعه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.