دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: تنها معتادانی در کمپ می‌مانند که قانون به ما اجازه داده باشد و مابقی این افراد به ما ربطی ندارند.

ربیع زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح جزئیات رها شدن تعدادی از معتادان پس از 2 ساعت حضور در کمپ گفت: بر اساس قانون مرکز شفق عهده دار است که تنها افراد قابل صلاحیت را که در قانون ماده 16 تعریف شده است نگهداری کند.
 
‫دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه اظهار داشت: بر اساس این ماده قانونی کمپ شفق نمی‌تواند افرادی را که دارای سن زیر 18 سال و یا بالای 85 سال هستند و کسانی که به تکرار دستگیر شده‌اند و همچنینن معتادانی که در حال درمان با متادون می‌باشند و یا افرادی که دچار جراحت و بیماری واگیردار هستند، نگهداری کند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس قانون باید گفت که افراد با سن‌های ذکر شده باید به بهزیستی، افراد بیمار به وزارت بهداشت و درمان و معتادانی که به تکرار جمع‌آوری شدند به دادسرا منتقل شوند و کمپ شفق هیچگونه مسئولیتی نسبت به نگهداری این افراد نخواهد داشت.
 
ربیع زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما مسئولان کمپ نباید پس از غربالگری، معتادان فاقد شرایط را به مرکز‌های یاد شده بفرستند؟ گفت: این موضوع هیچ ربطی به کمپ ندارد و طبق مکاتبات انجام شده و هماهنگی‌های لازم ستاد مبارزه با مواد مخدر با سازمان‌های مربوطه باید مسئولانی از وزارت بهداشت و بهزیستی در کمپ حضور داشته باشند و پس از غربالگری این افراد را تحویل بگیرند و تا الان نیز هیچگونه اقدامی از سوی این دو بخش صورت نگرفته است.
 
به گفته دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران ما نیز به دلیل عدم همکاری وزارت بهداشت و درمان و مراکزی نظیر دانشگاه شهید بهشتی مجبور شدیم به بخش خصوصی رو بیاوریم.
 
این مقام مسئول همچنین از جمع آوری 7 هزار و 470 معتاد توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر تهران طی 8 ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار 748 پذیرش شده و هزار و 722 نفر نیز غربال شدند.
 
ربیع زاده در پایان صحبت‌های خود با اشاره به جمله کلیدی وزیر کشور که " به تصویر بکشید تا ضعف‌ها مشخص شود"  خاطر نشان کرد: چون سایر بخش‌های مسئول در این موضوع پای کار نیامدند ما که در پای کار قرار داریم مسئول این اتفاقات شناخته می‌شویم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار