توسط پژوهشگران کشورمان، برای اولین بار طی روشی برداشت یک مرحله‌ای پوسیدگی برای حفظ حیات عصب دندان انجام شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر سپیده بانوا استادیار بخش ترمیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندان پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور از روشی برای حفظ حیات عصب دندان استفاده کردیم در این روش زمانیکه دندان دارای پوسیدگی عمیق باشد این دندان‌ها را حفظ می‌کنند و از بین رفتن حیات عصب دندان جلوگیری می‌شود این روش با استفاده از مواد سی ای‌ ام و‌ ام تی‌ ای انجام می‌گیرد و توانستیم حیات دندان بسیاری افراد را بدون اینکه عصب کشی کنیم، حفظ کنیم. 

وی افزود: در کشورمان میزان پوسیدگی دندان بسیار بالا است و ما باید تلاشمان بر حفظ دندان‌های دارای پوسیدگی عمیق باشد با استفاده از این روش می‌توان با هزینه کمتر دندان را درمان کرد. 

 بانوا تصریح کرد: یکی از مشکلات کشورمان این است که ایمپلنت جایی بسیاری از درمان‌های محافظکارانه را گرفته است ولی کشورهای دیگر ایمپلنت جز آخرین درمان‌ها حساب می‌شود. در حال رایزنی هستیم که از طریق وزارت بهداشت این روش به سایر دندانپزشکان نیز آموزش داده شود.

 کندی سرعت طرح های تحقیقات دندانپزشکی به دلیل کمبود تجهیزات پژوهشی
وی افزود: اساس دانش و درمانهای دندانپزشکی تحقیق و پژوهش است اگر تحقیقی صورت نگیرد دانش نیز تولید نمی شود. یک ارتباط نزدیک بین دانش و پژوهش و درمان وجود دارد. ما از نظر دانش افراد توانمند و قوی داریم و اساتید در دانشگاه ها نیز توانمند هستند.

وی اظهارکرد: برنامه های دندانپزشکی که انجام می گیرد همه به روز است ولی در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی که در بعد علمی به دلیل تحریم ها ایجاد شد پژوهش کمی دچار ضعف شد. تجهیزات مناسب برای انجام پژوهشها یا کمیاب هستند و یا هزینه زیادی دارند و مواد دندانی که مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرند در دسترس نیستند.

بانوا تصریح کرد: تحریم های زیادی در خصوص عدم قبول مقالات اساتید انجام گرفته و باعث شده که بسیاری از مجلات دندانپزشکی معتبر دنیا مقالات اساتید و محققان را کمتر قبول کنند . با تحولاتی که صورت گرفته روزنه های امیدی در زمینه پژوهش در دندانپزشکی نیز ایجاد خواهد شد که امیدواریم در سالهای آینده با شرایط بهتری پژوهشها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار