کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا بودجه لازم برای جابجایی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه آسیا -اقیانوس آرام را تصویب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی ان اچ کی؛  انتظار می رود شماری از نیروهای امریکایی مستقر در اوکیناوای ژاپن به جزیره گوام منتقل شوند.
انتقال این نیروها ، کاهش فشارها بر اوکیناوا را به دنبال خواهد داشت چراکه این منطقه در جنوب ژاپن میزبان بیشترین شمار نیروهای آمریکایی در این کشور است .
مجلس سنای آمریکا جلوی اختصاص بودجه برای عملیات انتقال نیروهای آمریکایی درژاپن را برای سال مالی 2014 که از ماه اکتبر آغاز شد ،گرفته بود اما کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اختصاص این بودجه در سال مالی کنونی موافقت کرد. کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا اختصاص مبلغ هشتاد میلیون دلار را تصویب کرد.
طرح انتقال این نیروها به گوام تا ارائه ساخت و تکمیل پایگاه آمریکا در گوام به طور کامل اجرا نخواهد شد.برخی منابع می گویند بخشی از بودجه مسدود شده برای این عملیات آزاد شده است.
آمریکا برآورد کرده است که انتقال پایگاه آمریکا به جزیره گوام حدود هشت میلیارد و ششصد میلیون دلار هزینه دارد و ژاپن نیز یک سوم این هزینه را تقبل خواهد کرد .طرح انتقال تفنگداران دریایی
آمریکا از ژاپن به گوام قرار است از اوایل سال 2020 میلادی آغاز شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار