10 اشتباه بزرگ در سخنراني ضد ايراني نتانیاهو

پايگاه اينترنتي البوابه كويت با انتشار مقاله اي در خصوص سخنراني اخير نتانياهو عليه ايران به ده اشتباه بزرگ او در سخنراني اش اشاره كرده است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در  خلال  یک سخنرانی  براي صهيونيست هاي حاضر در مركز صهيونيستي سابان در اندیشکده بروکینگزِ ضمن انتقاد از دور جديد مذاكرات اوباما با ایران بر سر برنامه غنی سازی هسته ای غیر نظامی  ايران ، از جامعه جهانی خواست به ايران فشار بياورند تا "سیاست نسل کشی " خود درقبال اسرائیل را تغییر دهد.

لفاظی هايی كه  نتانیاهو استفاده مي كند  نه تنها  مملو از  دروغ  است ، بلكه هر كلمه از آن پروپاگانداي محض است. از اين منظر سخنراني نتانياهو با سخنرانی هاي هزاران نفر از سیاستمداران دیگر در سراسر جهان  خيلي تفاوتي ندارد. اما توجه داشته باشید که به نظر می رسد دیگر سیاستمداران برجسته اسرائیل کاملا قادرند بدون استدعا و یا کف كردن دهان در مورد ایران بحث كنند. 

او که از طریق ماهواره، از شهر اشغالی قدس برای حاضران در نشست سیاست خارجی در واشنگتن سخنرانی می کرد مدعی شد: 

_ اگر ایران در ساختن بمب اتمی  به موفقيت برسد  تمام  تلاش های ما برای رسیدن به صلح فلسطیني - اسرائیلي هیچ خواهد شد. 

_ ايران هسته اي پشتيباني و دلگرمي بيشتري به عناصر تروريستي و تندرو منطقه مي دهد.اين امرشانس دستيابي به صلح از طريق مذاكره را تضعيف مي كند . 

_ من می خواهم بگویم این امرتوافق نامه صلحي که ما در حال حاضر با دو همسایه خود امضا كرده ايم را تضعیف مي کند.

_ سه روز پیش نماینده ایران در سازمان ملل خودداری  ايران  از به رسمیت  شناختن اسرائیل را تکرار کرد. این موضوع  دو هفته پس از آن پيش آمد كه رهبرایران به اسرائیل به عنوان " سگ هار "  اشاره كرد و عنوان كرد "ما ارزش انسان  ناميده شدن" نداريم. او گفت: ما به "شکست و نابودی " محکوم هستيم.

_ و اوايل ماه نوامبر، رهبر ایران اسرائیل را  " یک رژیم نامشروع و حرامزاده" خواند.

_ افرادی تمایل دارند شعارهای رژیم های افراطی، رژیم های رادیکال را ناچيز محسوب كنند . آنها گفتند ، خوب، آن را فقط  حرف است، اما چنین بحثی عواقبي هم دارد.

 نتانياهو بار ديگر ادعاهاي تكراري خود عليه ايران را مطرح كرد و مدعي شد:
_ این همان رژیمي است كه عوامل تروریستی خود ، حزب الله، حماس و جهاد اسلامی  را با هزاران   موشک ، راکت ها که غیر نظامیان اسرائیل  را هدف قرار داده اند ، و راکت هايي که  داراي مهمات هدایت شونده دقیق وبه طور فزاینده ای مرگبار و کشنده است تجهيز مي كند.

_ این رژیم متعهد به نابودی ما است . و من معتقدم که باید در راستاي مذاکرات  ژنو تقاضای صریحي برای تغییر سیاست ایران وجود داشته باشد . این باید بخشی از مذاکرات باشد.


_ به عبارت دیگر، من مي گويم  آنچه مورد نیاز است صرفا یک تغییر و کاهش توان ایران و  نابودي  توانمندي آن برای تولید سلاح هسته ای نيست ، بلکه تغییر سیاست  نسل کشی ايران(در قبال اسرائيل) است. این حداقل چیزی است که جامعه بین المللی  هنگام مذاکره با ایران باید انجام دهد.

نويسنده سپس به نقد سخنان ضد ايراني نخست وزير رژيم صهيونيستي پرداخته و گفته است در سخنراني نتانياهو ده خطاي بزرگ وجود دارد.

1 . اسرائیل در حال صلح با فلسطینی ها نیست . اسرائيل فعالانه سرزمین های فلسطینی را در کرانه باختري سرقت مي كند و غزه را تحت محاصره وحشیانه و خزنده خود دارد تا مردم  را در آستانه گرسنگی نگه دارد. 

2 . چارچوب  سخنان نتانیاهو این فرض است که ایران به دنبال کلاهک هسته ای  است .در حالي كه رهبر ایران ، در موارد بسیاری ، ساخت ، انباشت و استفاده از سلاح های هسته ای را ممنوع کرده است ، که  اين جمله در حدحکم مذهبی  است.

3 . ایران با ظرفیت  ساخت سلاح هسته اي نمی تواند مصر و اردن را مجبور به لغو معاهدات صلح با تل آویو كند. در واقع، نتانیاهو به خوبی می داند که اسرائیل در پشت صحنه براي مصر و اردن  استدلال مي كند که آنها در مقابله با ایران در وضعيت مشابهي هستند.

4 . نتانیاهو ایران را متهم به پيگيري چیزی  مي كند كه در حال حاضر اسرائیل  در اختيار دارد. اسرائیل مخفيانه و با کمک فرانسه بمب هسته ای خود را ساخته ، و در حال حاضر صدها فروند از آنها را دارد . اسرائیل از امضای پیمان منع گسترش اتمی خود داري کرده است. اسرائیل بارها  ازحربه سلاح اتمی خود  براي ترساندن ديگر كشورهاي منطقه استفاده كرده. اما ایران NPT را امضاء کرده است، و تاسيسات هسته اي اش  به طور منظم توسط بازرسان سازمان ملل متحد مورد بازرسي قرار گرفته ، و هیچ بمب اتمی هم ندارد ، و نه هیچ  مدركي هم وجود ندارد که آنها برنامه هسته ای نظامی دارند.

5 . نتانیاهو می گوید که ایران در حال حاضر از به رسمیت شناختن اسرائیل خودداری مي كند ، و بعد مي گويد این موضع نسل کشی است . اما خود نتانیاهو از به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت خودداری  مي كند. آیا او هم در قبال فلسطینی ها سياست نسل کشی ندارد ؟

6 . نتانیاهو شکایت می کند که آیت الله علی خامنه ای ، گفته اسرائيلي ها محکوم به شکست هستند ، و " سگ هار " هستند ." اما در زمان حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد حزب الله " را حیوان  "  خواند.

علاوه بر این،آيت الله خامنه ای در آن سخنرانی تهدید به خشونت نمی کند . کاملا برعکس، آن سخنرانی در مورد تفاوت بین جنگ طلبي، رژیم های متخاصم و كشورهاي صلح طلب (مانند ايران)بود و این درست است که ایران در تاریخ  معاصر خود به هيچ يك از همسایگان خود حمله نكرده است. او (رهبر ايران)گفت که پرخاشگری به عنوان یک سیاست همیشه به شکست  مي انجامد . او براي نمونه به صدام حسین اشاره كرد، که دو جنگ تجاوزكارانه را به راه انداخت ولي اكنون ديگر اثري از او نيست .

 او  گفت  که ایالات متحده آمریکا ریاکارانه از صلح صحبت مي كند ، زيرا اين كشور در منطقه مرتکب تجاوز شده از و دولت های دیگر که چنين كاري انجام مي دهند حمایت  مي كند. آنچه كه او گفت اين است  که اسرائیل رژيمي متجاوز است که بارها و بارها عليه کشورهای همسایه خود جنگ به راه انداخته و زمین ها را در منطقه غصب كرده است ، و این که یک کشور مهاجم نمی تواند در دراز مدت زنده بماند . او گفت که در روند جنگ هاي تجاوزكارانه ،  رژیم صهیونیستی " با حمایت " سرمایه داران صهیونیست " مانند " حیوانات وحشی " عمل می کند و سزاوار نیست انسان ناميده شوند.  

در عربي انسان به معنای یک شخص خوب ، یک فرد اخلاقی است.. پس آن چه آيت الله خامنه ای می گوید این است که صهیونیست ها ( او نگفت اسرائیلی ها   ) متعصب و جنگ طلب هستند و انسان هاي خوبي نيستند و اگر به اين سياست ادامه بدهند دوام نخواهند آورد.

7 . نتانیاهو  از عباراتي مانند "ایران به دنبال دستیابی به سلاح های هسته ای است "، که ایران آن را تکذیب مي كند  و وزیر دفاع سابق خود نتانياهو نيز اذعان كرد مدركي در اين مورد وجود ندارد.

8 . نتانیاهو می گوید که ایران راکت در اختيار لبنانی ها و فلسطینی ها قرار داده است. ایا فرانسه به اسرائیل  سلاح های هسته ای نداده است  ؟ که قطعا از كاتيوشا هاي كوچك برتر است. از آنجايي که اسرائیل به جنوب لبنان حمله كرد ، و تلاش  كرد برای 10 ٪ از خاک لبنان ضمیمه سرزمين هاي اشغالي كند ، و آن را به مدت 18 سال اشغال كرد ، اجتناب ناپذیر بود که شیعیان لبنان برای جلوگیری از اسرائیلی ها بسیج شوند. تنها استفاده گسترده از این موشک توسط شیعیان لبنان در دفاع از خود بود.

 9 . هواپیماهای اسرائیل در سال 2006 ، 20 سال از پیشرفت های اقتصادی  لبنان را از بین بردند. اسرائیلی ها پس از آن یک میلیون بمب های خوشه ای در جنوب اين کشور  انداختند که یک جنایت جنگی  است،زيرا آنها به وضوح جمعیت غیر نظامی را هدف قرار گرفته بودند. اما اگر نتانیاهومي خواهد ایران از ارسال موشک خودداري كند، بهترین راه   این است که به دنبال صلح با لبنان باشد ، که در اين صورت  نیاز به موشک نخواهد داشت .

اسرائیل هنوز هم مزارع شبعا را اشغال و به طور معمول لبنان را تهدید می کند ، بر فراز لبنان تجاوزكارانه پرواز مي كند ، گاهی اوقات آن را بمباران مي كند، و تهدید کرده است که لبنان را از توسعه گاز طبیعی در سواحل لبنان در دریای مدیترانه محروم مي سازد. 

در مورد غزه  بايد گفت بسیاری از آنها از خانه های خود در جاهايي هایی مانند سدروت  توسط مهاجران یهودی  اروپا  بيرون رانده شدند. ، پس از آن در غزه زندانی زنداني شدند از داشتن  یک بندر ، فرودگاه، و صادرات بیشتر آنچه آنها  توليد مي كنند محروم شدند.

10 . نتانیاهو از ذكر اين نكته غفلت كرد كه دولت او بارها تهدید به بمباران ایران كرده ، در حالی که ایران  هرگزچنین تهدیدي علیه اسرائیل نكرده است. در واقع، ازآنجايي كه زمان بمباران سایت های هسته ای در نطنز منجر به آزاد شدن سموم رادیواکتیو  و کشته شدن حداقل یک صد هزار نفر در اصفهان  مي شود، اين نتانیاهو است که تهدید به نسل کشی می كند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار