بهانه مضحک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای عدم حضور در آفریقای جنوبی؛

لطفا "نژادپرستان" برای ماندلا پیام تسلیت صادر نکنند

نتانیاهو در حالی از شرکت در مراسم تشییع جنازه ماندلا به بهانه هزینه بالای سفر سرباز می‌زند که اخیرا مجموعه از جاه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های وی در شیوه زندگی و عادات گران قیمتی که دارد توسط خبرنگاران گروه آزادی‌های مدنی افشا شده است که به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه بحران اقتصادی این رژیم رسوایی بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام وزارت‌خارجه آفریقای جنوبی، بیش از 73 رهبر دنیا  برای سفر به این کشور و ادای احترام به "نلسون ماندلا"، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که پنج‌شنبه گذشته درگذشت، اعلام آمادگی کردند.



"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است به دلیل هزینه بالای سفر به آفریقای جنوبی، در مراسم یادبود نلسون ماندلا شرکت نمی‌کند.



به گزارش "واشنگتن تایمز" نتانیاهو در حالی از شرکت در مراسم تشییع جنازه ماندلا به بهانه هزینه بالای سفر سرباز می‌زند که  اخیرا مجموعه از جاه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های وی در شیوه زندگی و عادات گران قیمتی که دارد توسط خبرنگاران گروه آزادی‌های مدنی افشا شده است که به  گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه بحران اقتصادی این رژیم رسوایی بزرگی محسوب می‌شود.



تصمیم نتانیاهو، درست زمانی اعلام شد که رهبران 73 کشور جهان برای حضور در این رویداد، اعلام آمادگی کرده‌اند و به نظر می‌رسد این تصمیم به ‌دلیل انزوای این رژیم و سرکردگان جنگ‌طلب اسرائیل در صحنه جهانی است.

 هم‌اکنون نزدیک به 100 تن از سران کشورهای جهان، همراه با ده‌ها هزار نفر از مردم عزادار، در مراسم یادبود ماندلا در ورزشگاه فوتبال "سووتو" حضور یافته‌اند.

















به گزارش "آسوشیتدپرس" و به نقل از روزنامه "‌اورشلیم پست"، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل علاقه شدیدی برای به کاربردن شمع‌های معطر در مراسم دولتی‌، دیدار با رسانه‌ها و دیدار با سیاستمداران کشورهای مختلف دارد و به همین دلیل از سوی رسانه‌ها به ‌اسراف، متهم است که باید برای خرج عمومی استفاده شود.

به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس بر اساس سندی که  توسط گروه آزادی‌های مدنی به دست آمده است‌، هزینه استفاده از این شمع‌های معطر برای هر مراسم 1700 دلار  و‌‌ 30000 دلار در تزئینات گل‌های مراسم و 60000 دلار جهت مهیاساختن باغ محل مراسم است.





به گفته  این گروه، هزینه‌های‌ محل اقامت رسمی نتانیاهو در اورشلیم‌، حدود 909000 دلار در سال 2012 بوده است.

انتقادات از نتانیاهو، در حالی مطرح شده است که اغلب مردم سیاستمداران اسرائیل را متهم به ترویج شیوه زندگی اسراف محور ترغیب می‌کنند در حالی‌که  تلاش‌ها برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی‌ به شکست انجامیده است و دو سال پیش، صدها هزار نفر از مردم‌ به خیابان‌ها ریختند تا اعتراض خود را به هزینه‌های بالای زندگی در سرزمین‌های اشغالی و بحران اقتصادی‌ نشان دهند.

اورشلیم پست می‌افزاید: نتانیاهو که علاقه وافری به "سیگار برگ" و آشامیدن "آب زردآلو" دارد‌، در اوایل سال جاری‌، به گزارش یک شبکه تلویزیونی نتانیاهو 127000 دلار از بودجه عمومی را  صرف  یک کابین خواب ویژه در یک پرواز پنج ساعته به لندن کرده است.

این روزنامه می‌نویسد، نتانیاهو خرید بستنی از بستنی‌فروشی مورد علاقه خود در سرزمین‌های اشغالی را بعد از اینکه یک روزنامه محلی از صرف هزینه 3000 دلاری در سال‌، برای درمان ناشی از زیاده‌روی در خوردن بستنی‌، توسط دفتر نخست‌وزیری پرده برداشت‌، متوقف کرده است.

در لیست هزینه‌های سرسام آور نتانیاهو  صرف 11800 دلار برای شست و شوی البسه و 41600 دلار برای غذا در محل اقامت رسمی خود هزینه کرده است .

هزینه‌های خانه محل اقامت خانواده نتانیاهو در یکی از شهرک‌های اشغالی  که  تعطیلات آخر هفته  خود را در آن سپری می‌کند، نیز افشا شده است.

در این خانه قبض آبی وجود دارد که مبلغ 22000 دلار را نشان می‌دهد این در حالی است که قبض برق این خانه مجلل 7390 دلار بوده است.

پیش از این "آلون لیول" ، سفیر سابق اسرائیل در آفریقای جنوبی، در مورد سفر احتمالی نتانیاهو به آفریقای جنوبی و شرکت در مراسم تشییع ماندلا  گفته بود: نتانیاهو حق دارد برای رفتن  یا نرفتن به مراسم تشییع تصمیم گیری  کند.

او افزود: " من فکر می کنم او باید از همان ابتدا باید می‌گفت که دوست ندارد به این مراسم برود چون مشخص بود که آنها نتانیاهو و سیاست‌های او را دوست ندارند و به نظر من آنها(مردم آفریقای جنوبی) با حضور وی احساس راحتی نمی کردند.

روابط رژیم صهیونیستی با آفریقای جنوبی بعد از از میان رفتن رژیم آپارتاید در این کشور تیره و تار بوده است.

بسیاری در آفریقای جنوبی، رژیم اسرائیل و رفتار آن با فلسطینیان را یادآور دوران حضور رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی  می‌دانند.

 "ماندلا" رهبر ضدآپارتاید آفریقای جنوبی  در نطق  معروف گفت بود: "آزادی ما بدون آزادی فلسطینی‌ها ناقص  است."



سال گذشته، دولت آفریقای جنوبی تصمیم گرفت که کالاهای وارداتی دارای برچسبی هستند که نشان می‌دهد در سرزمین های اشغالی تولید شده اند تحریم کند و در سال 2011، دانشگاه ژوهانسبورگ برای اولین بار در جهان ،تحریم آکادمیک را برای  اشغالگران قدس اعمال کرد.

رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر متفاوت اند. اما مدارک و شواهد بسیاری نشان می‌دهد که اسرائیل تعریف گسترده‌ای از رهگذر تبعیض علیه فلسطینیان اعمال می دارد که این کار، شکل قانونی به خود گرفته است تا جایی که برخی از این سیاست ها، شباهت بسیار زیادی به سیاست های دولت آفریقای جنوبی در دوره آپارتاید دارد.

رژیم اسرائیل از همان آغاز اشغالگری، به دنبال حفظ قدرت و سلطه اکثریت یهودیان بوده و نسبت شمار یهودیان و غیر یهودیان را به عنوان یک مسئله "امنیت ملی" مدنظر داشته است.

"اویگدور لیبرمن" وزیر تهدیدهای استراتژیک اسرائیل، شهروندان فلسطینی را تهدیدی جمعیتی می‌داند که اسرائیل با آن مواجه است. در طی این سالها، لیبرمن از حمله اسرائیل به ساکنان بومی فلسطین دفاع کرده و در مصاحبه ای با روزنامه "ساندی تلگراف" در نوامبر 2006 اذعان داشت که شهروندان فلسطینی ـ که تقریبا 20 درصد جمعیت را تشکیل می دهند - بر اثر فشار رژیم خواهان بیرون رفتن از این کشوراند.



بسیاری از سیاست‌های اسرائیل از زمان اخراج 750هزار نفر از مسلمانان و مسیحیان فلسطین و از زمان نادیده گرفتن حقوق به رسمیت یافته بین‌المللی آنان برای بازگشت به خانه‌هایشان، با هدف حفظ برتری جمعیتی یهودیان بوده و به یک حصار امنیتی برای رژیم صهیونیستی بدل شده است.

این سیاست یعنی سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه گروه‌های اصلی فلسطینی تحت کنترل رژیم اسرائیل و علیه پناهندگان فلسطینی در تبعید نیز اعمال می‌شود.

"آپارتاید" عمدتا به معنای ملاحظاتی در خصوص چگونگی اداره شهرها و رفتار با ساکنان قلمروهای تحت کنترل رژیم است اما رویکرد اسرائیل اتخاذ سیاست‌های تبعیض‌آمیزی است که ضامن بقای آن باشند از این رو و در سایه این سیاست‌ها، فلسطینیان که برای سالیان سال و نسل‌های متمادی در این سرزمین‌ها زیسته‌اند یا به زور از کشورشان اخراج می‌شوند و یا از ترس جنگ از خانه‌هایی که در نواحی تحت کنترل اسرائیل است، می‌گریزند و هیچ‌گاه اجازه بازگشت به زادگاه خود را نمی‌یابند.




سید احمد موسوی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار