نلسون ماندلا روی جلد این هفته "مجله آفریقا"ی شبکه سحر

مرگ نلسون ماندلا رهبر ضد تبعیض نژادی جمهوری آفریقای جنوبی که شخصیتی بین المللی بود موجب شد تا موضوع این هفته " مجله آفریقا " به او اختصاص داده شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، برنامه زنده " مجله آفریقا " که به تهیه کنندگی جلیل مقدادی تولید می‌شود هر هفته به موضوعات مرتبط با قاره آفریقا  می‌پردازد.

جلیل مقدادی گفت: با توجه به درگذشت مبارز آفریقایی نلسون ماندلا که چهره‌ای جهانی در مبارزه با آپارتاید است این هفته بخشی از برنامه زنده "مجله آفریقا" را به معرفی وی اختصاص داده‌ایم و در بخش دیگر برنامه به مداخله نظامی فرانسه در آفریقا مرکزی خواهیم پرداخت.

مقدادی با اشاره به محورهای برنامه گفت:  در این برنامه در نظر است تا نگاهی کوتاه به زندگی نلسون ماندلا و رنجی که سیاهپوستان در دوران تبعیض نژادی متحمل شدند و مبارزات ماندلا بیندازیم. این برنامه با محوریت شخصیت و مبارزات نلسون ماندلا، به قدرت هایی که از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی حمایت کردند خواهد پرداخت.

وی افزود: در ادامه به بررسی اهداف پاریس از مداخله نظامی در آفریقای مرکزی و سابقه مداخلات فرانسه در این کشور می‌پردازیم.

تهیه‌کننده "مجله آفریقا " یادآور شد: "‌مجله آفریقا " شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توان به پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری با کارشناس و پخش وله اشاره کرد.

احمد نخستین مجری کارشناس این برنامه زنده است و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه‌کننده و فرید ارس خانی تدوینگر "مجله آفریقا" است.

برنامه "مجله آفریقا" سه شنبه 19 آذر از ساعت 10:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از کانال یک شبکه بین‌المللی سحر برای فرانسوی زبان‌های علاقه‌مند به موضوعات کشورهای آفریقایی به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار