سفر جدید وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی هم نتوانست به پیشبرد مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نسرین سلمی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در قدس درباره سفر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تدابیر امنیتی بین اسرائیل و فلسطین مهمترین مسئله در دستور کار سفر جدید جان کری بود. کری با توجه به تنش در مذاکرات صلح به علت مخالفت کردن اسرائیل با تحویل مرزهای اردن به فلسطینی ها، برای پیشبرد این مذاکرات تلاش کرد.

گفته می شود جان کری با نتانیاهو و محمود عباس درباره مسایل پیچیده ای مانند ماهیت دولت فلسطین، اختیارات آن و مرزهای مشترک گفتگو کرد. این مذاکرات با توجه به اصرار اسرائیل بر کنترل گذرگاه های مرزی با اردن برای یک دوره انتقالی، پیچیده تر هم شده است. فلسطینی ها می گویند توافقنامه انتقالی را نمی پذیرند و خواهان تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای اشغالی سال 1967 هستند. 

محمد مصطفی معاون نخست وزیر تشکیلات خودگردان به المیادین گفت:«ما از طرف اسرائیل فقط شاهد سوء نیت، شهرک سازی، تخریب خانه های فلسطینی ها، یهودی سازی قدس و محدودیت های اقتصادی بیشتر بر فلسطینی ها بوده ایم.» 

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل در گذشته تشکیلات خودگردان را به علت اصرار بر توقف شهرک سازی به مانع تراشی در راه مذاکرات متهم می کرد. اسرائیل می گوید این تشکیلات قصد دارد پس از مهلت نه ماهه مذاکرات به نهادهای بین المللی شکایت کند. لجبازی اسرائیل درباره قدس و مرزهای اردن، سفرهای پی در پی جان کری را به شکست کشانده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: مذاکره ، صلح ، خاورمیانه ، شکست ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار