به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از سایپانیوز، نتایج مطالعات مؤسسه تحقیقاتی باستن کانسالتینگ گروپ نشان داده است که مردم آمریکا خودروهای هوندا، هیوندایی و کیا را به هم توصیه می کنند اما در مقیاس جهانی مردم فولکس و تویوتا را توصیه می کنند.
با این که شرکت های تولیدی در دنیا هزینه های بسیار سنگینی را برای تبلیغات متحمل می شوند اما هنوز هم روش های از مدافتاده و قدیمی تبلیغ هم در فروش کالا و خدمات مؤثرند و گاهی تأثیرشان خیلی بیشتر است.
گروه تحقیقاتی باستن کانسالتینگ گروپ برای اندازه گیری میزان تأثیر «توصیه به دوستان و آشنایان» شاخصی تحت عنوان شاخص طرفداری از برند Brand Advocacy Index یا BAI تعریف کرده و به اندازه گیری آن پرداخته است.
در حال حاضر اکثر صنایع مهم در آمریکا مثل خودروسازی، تلفن هوشمند، بانک ها و غیره روی توصیه های دوستان و آشنایان به یکدیگر کار می کنند.
در این مطالعه انجام شده از 32 هزار نفر در آمریکا و اروپا پرسیده اند که از بین 55 برند مطرح خودروسازی کدام را به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. در این مطالعه در ایالات متحده مردم بیشتر هوندا، هیوندایی و کیا را به هم توصیه می کنند.
شاخص اندازه گیری شده BAI در آمریکا 63 درصد بوده است در حالی که در رده بندی جهانی، مردم خودروهای گروه خودروسازی فولکس و بعد از آن تویوتا را به هم توصیه می کنند و شاخص اندازه گیری شده BAI رقم 65 درصد بوده است.
انتهاي پيام/