گروهی از کشورهای هسته‌ای، ‌ نیروگاه فوکوشیما جهت بازدید رفته‌اند تا برای تغییر در ساختار و طراحی‌های خود به صورت زیربنایی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گروهی از سایر کشور‌ها از نیروگاه فوکوشیما و تاسیسات آن بازدید کردند. هم اکنون که دو سال از حادثهٔ فوکوشیما می‌گذرد و شرکت تپ‌کو (TEPCO) نسبت به عادی سازی وضعیت شهرهای اطراف و نیروگاه اقدام کرده اما همچنان محیط نیروگاه در شرایط غیرعادی است. 

شرکت تپ‌کو (TEPCO) که مسئول بهره‌برداری از این نیروگاه است، اظهار داشته تلاش‌های فراوانی برای عادی سازی و روند پاک‌سازی منطقه انجام داده و هم‌اکنون نیز در شرایط مطلوبی به سر‌می‌بریم. 

دو پیامد عمدهٔ این حادثه را می‌توان افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی جایگزین مثل بنزین، نفت و گاز دانست و دیگری انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از احتراق این سوخت‌های فسیلی است. 

کار‌شناسان نیز اظهار‌داشتند، براثر این از کارافتادگی نیروگاه هسته‌ای حدود 34/9 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد شده و خود سبب ایجاد بحران گشته‌است. 

این گروه شامل تعداد زیادی شرکت‌های هسته‌ای بودند تا در الگوهای ساختاری بتوانند اصلاح ساختار ایجاد کرده و به شرایط ایمن و پایدار برسند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار