بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، از کتاب «در محضر قرآن» اثر ارزشمند استاد الهی قمشه‌ای پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
آیه 15 سوره اسرا
مَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا ۚ وَلَاتَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۗ وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا
هر كه هدايت شود به سود خود هدايت شده و هر كه گمراه گردد به زيان خود گمراه شده است و هيچ كس بار ديگرى را بر ندارد و ما هيچ قومى را عذاب نمى‌كنيم تا آنگاه كه پيامبرى بفرستيم.

«بارِ گناه» مسئولیت انجام کاری است که ایجاد رنج و محنت کرده است و رهایی از این بار تنها به پشیمانی و سپس جبران مافات در حق ستمدیده یا در صورت فوتِ امکان در حق نیازمندان دیگر میسر است.

طاعات و عبادات ظاهری و ختم «أمن یجیب» و ختم «إذا وقعة» و ختم قرآن در این مورد به تنهایی کارساز نیست. زیرا تاریکی را نور از میان می برد، غضب را شرح صدر و مدارا مداوا می کند نه استغفار.

رنج را، ایجاد شادی و راحت جبران می کند نه دعای خیر و آرزوی سلامت، و گریاندن را به خنده در آوردن جواب می گوید نه الحمد خواندن.

عالم بانکی است که خوبیهای ما را به حساب می گذارند و بدیها را همچنین؛ و اگر در موازنه بدهکار شویم، نمی توانیم طلب شادی کنیم مگر از نو شادی و خرمی خلق کنیم با خلق خوش و دل پاک تا حسابمان نخست تسویه و سپس طلبکار شود.

شادی قبضی است که از بانک عالم می آید که شما را در حساب، موجودی فراوان است و این قبض همه دلتنگی ها را بر طرف میکند.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار