نزدیک به 18 هزار هکتار از اراضی طارم زیر کشت زیتون است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به وضعیت کشت و تولید محصول زیتون در اراضی کشاورزی شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت:  کل سطح زیر کشت باغات زیتون طارم در مجموع 18 هزار و 996 هکتار برآورد شده است.

زنگنه با اشاره به  تقسیم باغات زیتون بارور طارم به درجه یک، 2 و 3، افزود : باغات بارور شهرستان طارم در سه درجه تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

وی ادامه داد : باغات بارور درجه یک 7 هزار هکتار بوده و باغات درجه 2 و 3 نیز 3 هزار و 276 هکتار است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به باغات نهالی در شهرستان طارم اشاره کرد و یادآور شد: باغات نهالی شهرستان 7 هزار و 720 هکتار است.

 

زنگنه محصول زیتون را یک محصول استراتژیک در بخش کشاورزی استان و شهرستان عنوان  و اظهار  کرد :میزان تولیدات این محصول ارزآوری مناسبی برای باغداران و بهره‌برداران محصول در شهرستان دارد و موجب تامین اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم  ادامه داد:در سال 90 میزان تولید محصول زیتون 35 هزار تن بوده، همچنین در سال 91 این میزان 15 هزار تن برآورد شده است.

 

زنگنه در پاسخ به کاهش تولید در سال 91 اضافه کرد :زیتون دارای تناوب باردهی بوده و به‌صورت یکسال در میان محصول سالانه کاهش و افزایش می‌یابد.

 

وی همچنین به میزان تولید این محصول در سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: ابتدا پیش بینی شده بود در سال جاری 50 هزار تن تولید در باغات شهرستان طارم محقق شود، اما به دلیل شرایط بد اقلیمی در زمان تلقیح گل‌ها و خشکسالی منطقه به 25 هزار تن کاهش یافت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم  با بیان اینکه همواره توسعه تولیدات در بخش‌های مختلف مورد تاکید بوده است، خاطر نشان کرد : افزایش میزان تولیدات در بخش زیتون نیز از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود./س

برچسب ها: اراضی ، طارم ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.