همایش تخصصی ایدز با حضور مسئولان و خانواده‌ها در شهرستان جم برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مسئول آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر صبح امروز در همایش تخصصی ایدز در سالن فرهنگسرای شهرک توحید اظهار داشت: توجه به سلامتی و بهداشت در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد.

مهناز ترکمن با اشاره به بیماری ایدز افزود: بیماری ایدز، یک بیماری نوپدید بوده که به عنوان یک مشکل بزرگ، سلامتی افراد جامعه جهانی را تهدید می‌کند و امروزه پیشگیری و مبارزه با شیوع آن مورد توجه تمام کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: امروزه در کشورهای مختلف اپیدمی‌های گسترده از این بیماری تاکنون حدود 78 میلیون نفر را مبتلا ساخته و بالاترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده و بهتر است بدانیم که این بیماری سطوح مختلف اقشار جامعه را درگیر کرده و در اقشار ثروتمند، متوسط و فقیر جامعه در حال گسترش است.

این مسئول تاکید کرد: جای تردید وجود ندارد که اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح آگاهی اقشار جامعه و تلاش برای پیشگیری این بیماری، نتیجه‌بخش بوده است.

ترکمن خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از میزان فراوانی گسترش "اچ آی وی" و ایدز در کشورمان و همه‌گیری در گروه‌های جمعیت، بالاترین میزان شیوع مبتلایان در افراد جوان و نیروهای فعال در بین سنین 34-25 سال مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: شایسته است مسئولین کارخانه‌ها، شرکت‌ها، محیط‌های کارگری و کارگاه‌هایی که جمعیت کارگری بالاتر از 25 نفر را دارا هستند با کمک گرفتن از برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه، شاغلین و خانواده‌های آنها را حمایت کنند.

ترکمن افزود: امید است با آموزش‌های آکادمیک و با ارائه راهکارهای علمی و اقدامات موثر در راستای پیشگیری از "اچ آی وی" و ایدز با ارتقای سطح دانش و آگاهی کارکنان و زیر مجموعه‌های خود را به سمت جامعه سالم رهنمون سازند.

وی همچنین در پایان راه‌های انتقال بیماری و نحوه پیشگیری از انتقال و علائم بیماری را برای حاضران برشمرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عسلویه ، همایش ، ایدز ، جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.