در پانزدهمین جشنواره خوارزمی که در تاریخ ۲۶ آذر ماه برگزار می‌شود از میان نهصد و سی و نه طرح ارسال شده ۲۱ طرح برگزیده نهایی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ اکبری، رئیس سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی ایران صبح امروز طی سخنرانی که در سالن همایش‌های وزارت علوم تحقیقات فناوری طی سخنرانی گفت: پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی امسال در تاریخ ۲۶ آذر ماه در سالن همایش‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود. 

 وی افزود: طرح‌های واصله به جشنواره در پنج محور پژوهشی و چهارده گروه تخصصی شامل صنایع شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتری، هنری و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی، صنایع و مدیریت فناوری به مواد و متالوژی و انرژی‌های نو، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، فناوری نانو، هوا فضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

اکبری در خصوص حمایت از برگزیدگان این جشنواره اظهار داشت: برگزیدگان جشنواره‌های جوان از تسهیلات ویژه‌ای همچون امکان ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی بالا‌تر و معرفی با بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد برخوردار می‌شود. 

 وی تصریح کرد: در سال جاری از طرح‌های برگزیده‌ای که امکان تجاری سازی داشته حمایت‌های بیشتری به عمل آمده و علاوه بر معرفی طرح‌ها و صنایع مرتبط امکان استفاده از تسهیلات مراکز رشد و پارک‌های فناوری، نیز تامین و امکان حضور در موزه علوم و فناوری وزارت علوم شرکت در سمینار‌ها و کنفرانس‌های بین المللی فراهم خواهد شد. 

 پانزدهمین جشنواره خوارزمی در دو بخش دانشجویی آزاد و دانش آموزش برگزار می‌شود

اکبری در ادامه گفت: از جمله اهداف جشنواره جوان این است که به طور مستقل از جشنواره بین المللی خوارزمی، همه ساله به منظور شناسایی، معرفی و تقدیر از محققان، جوان پژوهشگر و نوآوران جوان کشور برگزار می‌شود و از جمله محورهای پژوهشی جشنواره عبارتند از پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری است. 

وی افزود: البته این جشنواره در دو بخش دانشجویی، آزاد برای افراد زیر سی سال و دانش آموزی نیز با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای بروز، پرورش، رشد و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان، توسعه و تعمیق روحیه و پژوهش و نوآوری، حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش آموزان و دانشجویان پژوهشگر و نوآور، توجه به فناوری‌های نوین، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و فنی نوجوانان و جوانان، آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابت‌های علمی و فنی، آشنایی دانش آموزان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل علمی و فنی، انجام کارهای علمی، فنی و پژوهشی و شیوه گروهی با حفظ رقابت سالم و سازنده است. 

 اکبری تصریح کرد: تعداد 939 طرح در بخش دانشجویی و آزاد از طریق ثبت نام الکترونیکی به دبیر خانه جشنواره واصل شده است که از این تعداد برای ارزیابی و کار‌شناسی به گروه‌های تخصصی ارسال گردید، گروه‌های تخصصی پس از ارزیابی علمی در مجموع تعداد سی و چهار طرح را به هیات داوران پیشنهاد نموده و هیات داوران نیز پس از دفاع گروه‌های تخصصی از طرح‌های پیشنهادی خود و بررسی طی جلسه‌ای متعدد تعداد بیت و یک طرح را به عنوان برگزیده نهایی پانزدهم جشنواره جوان خوارزمی انتخاب نمودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار