آیت الله علوی گرگانی گفت: کسی که به دنبال گناه می رود معرفتش ضعیف است و غفلت سراسر وجود او را فرا گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با  فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت شغل نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از عوارضی که انسان به آن مبتلا شده است بروز غفلت در هر شغلی است.


مرجع عالی قدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت موضوع غفلت در دین اسلام افزود: انسان نیاز به تفکر در آیات قرآن دارد و از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز خداوند می خواهد که مردم را آگاه کند و به آن ها تذکر دهد.

استاد حوزه علمیه قم مسئولینت اصلی پیامبران تذکر و ابلاغ احکام خداوند است تصریح کرد: حتی علما نیز نیاز به پند و موعضه دارند و باید تذکر در جامعه جریان داشته باشد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت بهره گیری از سخنان علما برای اقشار مختلف جامعه خاطر نشان کرد: حتی اکر طرح های مختلف در مجموعه های مختلف برگزار نشود نیز افراد باید خود به فکر بهره گیری از سخنان الهی باشند.

وی با تاکید بر اهمیت بررسی اینکه چرا خداوند برای ما پیغمبر(ص) فرستاد عنوان کرد: برای اینکه انسان را غفلت نگیرد و به او یادآوری می کند که معادی برای انسان در نظر گرفته شد و زندگی انسان به همین دنیای مادی محدود نیست .

مرجع عالی قدر جهان تشیع افزود:  اگر انسان بداند که خداوند چه علاقه ای به او دارد از شدت این علاقه انسان جان خود را از دست می دهد و این نشان از محبت عمیق پروردگار به اشرف مخلوفات است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت بررسی محبت و علاقه بین خالق و خلوق تصریح کرد: این محبت را اگر انسان شناسایی کند موجب جلوگیری از گناه در انسان می شود.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام  خاطر نشان کرد: معصومین حتی فکر گناه نیز نمی کنند، مگر می شود که انسان از فضولات خود تناول کند و حتی فکر آن را نیز نمی کند زیرا نسبت به آن معرفت کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرگ که آمد تمامی مشکوکات انسان به یقین تبدیل می شود اظهار کرد: زمانی که نکیر و منکر از انسان سوال می کنند کسی که غفلت نکرده است می تواند به راحتی به سوالات آن ها پاسخ دهد و از این مسیر به راحتی عبور کند. /س
برچسب ها: قم ، آیت الله ، علوی ، گرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.