معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست کشور از تمامی ارگان ها و همچنین مردم درخواست کرد تا در کمک به محیط زیست از یکدیگر پیشی بگیرند.

کیخا‌ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط بسیار بد منابع آب و هوا در کشور گفت: در حال حاضر کشور در حوزه منابع آب از نظر کیفی و کمی و خاک و هوا دچار چالش های جدی است، اما مجریان امور و مردم بدانند که نمی‌ توانیم با تخریب محیط زیست به زندگی سالم برسیم.

وی ادامه داد: در کشور های توسعه یافته می بینیم که در کنار رشد اقتصادی آثار منفی تخریب محیط زیست هم کاهش یافته است تاکید ما این است در‌قرن 21 که دنیا پیشرفت کرده برای بسیاری از مسائلی که ما درگیر آن هستیم نسخه علمی و پیچیده شده و باید همه مدیران این را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون محیط زیست سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اقدام محیط زیست پسند‌انه ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) اذعان داشت: سایر ارگان ها هم اگر از این قبیل اراضی دارند از این ستاد الگو بگیرند و به محیط زیست کمک کنند.

کیخا‌ با اشاره به صحت به مزایده گذاشتن پارک ملی بو‌جاق تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که مالکیت 90 هکتار از اراضی پارک ملی بو‌جاق را در اختیار دارد در مرحله اول قصد تغییر کاربری داشتند که محقق نشد.

وی در ادامه افزود: اگر چه بخشی از پارک به مزایده گذاشته شد اما با کمک دوستداران محیط زیست و تلاش محیط زیست گیلان و با مکا‌تباتی که با دفتر مقام معظم رهبری و ستاد انجام دوستان پذیرفتن این اراضی را به محیط زیست واگذار کنند.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد: موافق تغییر کاربری در هیچ کدام از اراضی تحت حفاظت سازمان نیستیم و انتظار داریم با توجه به شرایط فعلی محیط زیست کشور همه دستگاهها و ارگان ها‌یی که از این قبیل اراضی دارند از ستاد اجرای فرمان امام (ره) الگو بگیرند و در کمک به محیط زیست از یکدیگر پیشی بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زیست ، کاهش ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار