بازیگر تئاتر کشورمان معتقد است که بودجه‌ي جشنواره بايد خرج بخش ديگر تئاتر شود زيرا بي‌ثباتي در تئاتر موج مي‌زند.

علی اصغر همت، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در خصوص جشنواره‌ي تئاتر فجر به خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: سي و دو دوره جشنواره تئاتر فجر در حال برگزاري است اما متاسفانه هيچ گونه تاثيري برتئاتر ما نداشته و بهتر است چهار ميليارد بودجه‌ي جشنواره را هزينه‌ي بخشهاي ديگر تئاتر کرد.
 
وي ادامه داد: همه‌ برنامه‌هاي تئاتر از جمله جشنواره‌ تئاتر فجر به صورت ظاهري برگزار مي‌شود و دليل اين موضوع بي‌ثباتي در تئاتر است.
 
همت تصريح کرد: مقامات بالايي کشور نسبت به تئاتر بي‌توجه هستند و تئاتر را در تصميم گيري خود لحاظ نمي‌کنند بنابراين بودجه‌ي تئاتر هم اندک است و يک تئاتري توانايي امرار معاش با دستمزد کم را ندارد.
 
اين بازيگر تئاتر حضور دوباره‌ خود را در تئاتر منوط به وضعيت تئاتر دانست و گفت: تا وقتي که تئاتر در شرايط نامنظم و بي‌ثبات باشد من هم در سال فقط يک يا دو نمايش را اجرا مي‌کنم.

وي عنوان کرد: اگر زماني هم وضعيت تئاتر بهتر مي‌شد آن هم به خاطر دلسوزي برخي مديران بوده که در زمان کوتاه از تئاتر فاصله مي‌گيرند.
 
وي خاطرنشان کرد: وقتي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌گويد که اگر بودجه‌ي تئاتر 10 برابر هم شود نمي‌تواند هزينه‌ها را جواب دهد ما هم در اين شرايط تئاتر توانايي انجام کار نداريم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار