همگام با سی‌ودومین ‌جشنواره تئاتر فجر؛/4

شایعه تحریم جشنواره فجر از سوی اهالی تئاتر صحت ندارد

شرکت نکردن برخی از هنرمندان عرصه‌ی تئاتر در جشنواره فجر به معنای تحریم آن نیست.

حمیدرضا آذرنگ نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت نداشتن برخی از اهالی تئاتر در جشنواره تئاتر فجر، دلیل بر تحریم آن نیست و امیدواریم در جشنواره تئاتر فجر، امسال اتفاقات خوبی رخ دهد.
 
وی ادامه داد: تئاتر هم‌چون منزل ما است به طوری که رخدادهای مطلوب در این عرصه ما را خوشحال می‌کند اما خستگی 8 سال تاریکی تئاتر و زخم‌های ناشی از معضل اجرای نمایشی چون "ترن" هنوز آزار دهنده است.
 
این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در همه جای دنیا مدیران، تئاتر را مورد بررسی قرار می‌دهند چرا که این گزینه، بستری برای فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود اما متاسفانه در کشور ما تئاتر به چشم فرزند ناخوانده دیده می‌شود.
 
آذرنگ درباره شرکت نکردن در جشنواره تئاتر فجر گفت: شرایط نامساعد تئاتر فجر به دل زدگی اهالی تئاتر از این عرصه شده است و با این وضعیت، من درخود توان و انرژی کافی را ندیدم تا در جشنواره تئاتر فجر شرکت داشته باشم.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: اختصاص ندادن بودجه به تئاتر و منوط شدن درآمد دست اندرکاران این عرصه به گیشه، شرایط تحقیرآمیزی را ایجاد می‌کند چرا که تئاتر نیاز به حمایت دارد.
 
وی افزود: با وجود اعمال ممیزی دیگر تئاتر خصوصی وجود ندارد و در هر صورت این عرصه باید تحت حمایت قرار گیرد چرا که اهالی تئاتر باید قادر به گذراندن امور زندگی خود باشند و این عرصه نباید بخاطر نگاه سلیقه‌ای مسئولان نابود شود.
 
آذرنگ تصریح کرد: با وجود همه مشکلات موجود در تئاتر، چشم امید ما به دولت جدید است و امیدواریم در حدود نجات این حوزه فرهنگی باشند و نگاهشان هم شأن حوزه فرهنگی تئاتر باشد.
 
این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: متاسفانه رئیس جمهور منتخب وزیر محترم کشورمان صحبتی از تئاتر نکردند و این فاجعه است امیدوارم از این به بعد شاهد توجه شایسته‌ای از جانب مسئولان به این عرصه باشیم به طوری که این حوزه فرهنگی تحقیر نشود.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار