این مغز سرشار از آنتی اکسیدان و موجب افزایش اسید چرب ضروری "امگا 3" در مغز می شود گردو را به عنوان غذای مغز می شناسند و اسید های چرب سازنده مغز را فراهم می کند.

نیاز محمد زاده متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گردو را به عنوان غذای مغز می شناسید و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست بلکه له خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم و مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می گردد.

این متخصص افزود: گردو یکی از منابع فوق العاده اسید لینولنیک است این اسید چرب در بدن ما تبدیل به اسیدهای چرب epa,dha تبدیل می شود که قسمت عمده تشکیل دهنده سلول های مغزی است.

روغن سویا و روغن بذر کتان و خرفه نیز همانند گردو دارای این اسید چرب مفید برای مغز است واین مواد ماده ی پیش ساز لازم برای اسیدهای چرب سازنده مغز را فراهم می کند به طوری که اگر انسان این مواد را در ترکیب غذایی روزانه خود قرار دهند ترکیبات مغزی انسان به گونه ای شکل خواهد گرفت گه با گذشت زمان کاهش سلول ها و اختلال در عملکرد آن کمتر می شود و کاملا منطقی به نظر می رسد که نقش فوق العاده در کاهش آلزایمر، جلوگیری از پارکینسون و تنظیم سوخت و ساز بدن است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چرب ، اسید ، گردو ، آلزایمر ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار