مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تولید 32 هزار و 116 تن گندم در نیمه نخست سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، محسن قادری اظهار داشت: در بهار و تابستان سال جاری 98 هزار و 530 تن جو در استان تولید شده است.

وی با اشاره به دیگر محصولات زراعی استان قم بیان کرد: در نیمه نخست امسال 492 هزار و 500 تن سیفی‌جات، 10 هزار تن پنبه، دو هزار و 87 تن کلزا، 16‌ هزار و 720 تن یونجه و 17 هزار و 500 تن سبزی برداشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به نظارت این سازمان بر مزارع گندم، جو، کلزا، ذرت، سبزی و سیفی‌جات گفت: در تابستان سال ‌جاری بر برداشت 6 چین یونجه نیز نظارت شد.

قادری افزود: در همین مدت سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر برداشت یک هزار و 800 هکتار ذرت و 36 هزار هکتار غله نیز نظارت داشت.

وی با بیان نظارت بر تهیه و بستر سازی مناسب برای کشت پاییزه در سطح 35 هزار هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این سازمان در نیمه نخست امسال به تهیه، تدوین، برنامه‌ریزی و اجرای طرح خودکفایی گندم در سال زراعی 92-93 پرداخته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین بیان کرد: در 6 ماهه اول سال جاری یک هزار و 200 تن بذر گندم و هزار تن بذر جو در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قم تهیه و تولید شد.

وی با اشاره به نظارت بر عملیات بوجاری در استان بیان کرد: بازدید از تغییرات فنی دستگاه‌های تصفیه به تعداد 15 باب کارخانه پنبه پاک‌کنی از دیگر اقدامات سازمان در نیمه نخست امسال بوده ‌است.

بوجاری عملی است که طی آن پوسته و ساقه انواع غلات شامل گندم، جو و برنج از هم جدا می‌شود. همچنین در عمل بوجاری انواع بذر علف‌های هرز، حشرات و انواع آفت‌ها از گیاه زدوده می‌شود./س

برچسب ها: قم ، تولید ، گندم ، استان قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.