جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 خرداد ماه قدرت و میدان بزرگی به دولتمردان ما بخشید که از آن جمله قدرت چانه‌زنی پای میز مذاکرات جهانی است.

"حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه ژنو و لزوم تحقق حماسه اقتصادی پس از آن، اظهار داشت: "مقام معظم رهبری" حماسه سیاسی و اقتصادی را لازم و ملزوم هم ذکر و تقدم را نیز با حماسه سیاسی عنوان کردند.
 
وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 خرداد ماه دشمنان انقلاب را مایوس کرد، ادامه داد: این مشارکت قدرت و میدان بزرگی به دولتمردان ما بخشید که از آن جمله قدرت چانه‌زنی پای میز مذاکرات جهانی است، بنابراین با برکت حماسه سیاسی دیپلمات‌های ما پشتوانه مهمی پیدا کردند.
 
این کارشناس سیاسی اولویت بعدی سیاستمداران کشور پس از توافق ژنو را تحقق حماسه اقتصادی دانست و افزود: خلق حماسه اقتصادی بحث‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی دارد که هدف نهایی آن حل مسائل اقتصادی و حماسه اصلی آن در جهت رفع وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.
 
حجت‌الاسلام ذوالنور با تاکید براینکه دولتمردان بایستی وابستگی خود را به قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا کم کنند، تصریح کرد: استغناء از نفت، تکیه بر اقتصاد درون زا و کم شدن وابستگی به قدرت‌های بزرگ حماسه واقعی اقتصادی را موجب خواهد شد، چرا که اگر به دیگران وابسته باشیم، آنها با گرفتن گلوگاه‌های اقتصادی، گلوی اقتصاد ایران را فشار می‌دهند.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ جهان در مقابله با کشور ما با وضع تحریم‌‌ها فروش نفت را دچار فراز و نشیب کرده و چون اقتصاد ما متکی به نفت است با اعمال این تحریمها به زعم خود زندگی و معیشت مردم همچنین چرخه اقتصاد را دچار اختلال کردند.
 
حجت‌الاسلام ذوالنور سه نکته را در راستای تحقق حماسه اقتصادی ضروری دانست و تاکید کرد: وابستگی جدی به قدرت‌های بزرگ در زمینه اقتصاد مهم بوده و بایستی در حد مطلوبی به استقلال برسیم؛نکته دیگر اینکه طرف‌های مقابل ما با محور قرار دادن منافع خود سعی دارند بیشترین امتیاز را از ما گرفته و کمترین امتیاز را به ما بدهند، بنابراین برای بهبود وضع اقتصادی، مقاومت و توسعه اقتصاد درونزا باید افزایش یابد.
 
این کارشناس سیاسی نکته سوم را در تولید علم و دانش به ویژه از سوی نسل جوان کشور دانست و تصریح کرد: "مقام معظم رهبری" در اهمیت تولید علم فرمودند :"العلم سلطان"، بنابراین این که ژورنال‌های معتبر علمی دنیا رشد علمی جمهوری اسلامی را 11 برابر متوسط رشد علمی در دنیا عنوان کردند، خوشحال کننده است اما شاخص تعداد مقالات ISI دانشمندان ما در جهان نباید به تنهایی تعیین کننده باشد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تولید علم خام به تکنولوژی و صنعت و همچنین اجرایی کردن آن گام مهمی است، و اگر اختراعی صورت می‌گیرد باید در راستای خط تولید انبوه داخلی رفته و ما را از تکنولوژی کالاهای خارجی بی‌نیاز کند، بنابراین دولتمردان برای خلق حماسه اقتصادی بایستی به اجرایی کردن علم در کشور توجه ویژه‌ای نشان دهند، چراکه در زندگی مردم و وضعیت معیشت، اقتصاد کشور موثر است.   
 
این کارشناس سیاسی با بیان این که دولت یازدهم به ویژه شخص رئیس‌جمهور گشایش در معیشت و کسب و کار مردم را اولویت خود دانسته‌است، خاطر نشان کرد: توجه به اولویت‌ها، نیازمند توجهاتی از سوی دولتمردان است، بنابراین انتظار ما این است تلاش دولت در راستای حل مشکلات مردمی که در همه صحنه‌ها فهم و آورده خود را در دفاع از دستاوردهای انقلاب به جهانیان نشان دادند به کار گرفته شود.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار