نخستین جلسه ستاد برگزاری پنجمین همایش «وقف و رسانه» در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و امور خیریه، در این جلسه«حسن ربیعی»  با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه اقتصادی اظهار داشت: رویکرد پنجمین همایش وقف ورسانه، بررسی نقش رسانه ها در تبیین جایگاه وقف در تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.
 
مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف افزود: یکی از ماموریت های سازمان اوقاف، توسعه وقف در جامعه اسلامی است و با توجه به وجود 128 هزار موقوفه و بیش از یک میلیون و 300 هزار رقبه در سطح کشور، رسانه های گروهی می توانند در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بسیار مفید و موثر عمل کنند.
 
مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشار به کارکردهای وقف در توسعه اقتصادی و شکوفایی کشور عنوان کرد: وقف می تواند در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی و اقتصاد بدون نفت، و همچنین عدالت اجتماعی و ارتقای منزلت اجتماعی تاثیرگذار باشد.
 
به گفته ربیعی، وقتی یک بیمارستان یا مدرسه از طریق وقف تاسیس می شود، هزینه ای از دوش  دولت برداشته می شود، چرا که در این زمینه بیشتر افراد، نیازمند و مستمند ذینفع هستند.
 
وی اضافه کرد: سازمان اوقاف، می تواند سرمایه وقف را به گونه ای سازماندهی و جهت دهی کند که دولت بتواند به عنوان یک ظرفیت بالقوه از آن برای رفع فقرو محرومیت، تامین بهداشت و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره برداری کند.
 
ربیعی از جمله تاثیرات مهم سنت حسنه وقف در جامعه را، کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: وقف از عوارض سوء بی عدالتی و شکاف های طبقاتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند و با باز توزیع عادلانه ثروت، زمینه عدالت و مساوات اجتماعی را فراهم نماید.
 
وی اضافه کرد: وقف همواره ابزاری برای حل و فصل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه از جمله گسترش رفاه و امثال آن محسوب می شده است.
 
در این نشست با بررسی برنامه های پیشنهادی در خصوص همایش وقف و رسانه، برخی از برنامه ها در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به تصویب اعضا رسید.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ربیعی ، همایش ، وقف ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار