مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: مشکلات و موانع موجود برای اجرای طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج با همکاری مسوولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، محمود رسولی نژاد در بازدید از فرودگاه یاسوج یکی از مشکلات اساسی برای اجرای این طرح را کمبود اعتباراعلام کرد و افزود: با انجام تفاهم نامه ای بین استانداری و شرکت فرودگاه های کشور برای تامین اعتبارمورد نیاز اجرای طرح این معضل برطرف شده است .
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را افزون بر 300 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بر اساس این توافق 50 درصد این اعتبار استانی و 50 درصد دیگر نیز از طریق شرکت فرودگاه های کشور تامین خواهد شد.
رسولی نژاد طول مسیر اجرای تطویل باند فرودگاه یاسوج را افزون بر600 متر اعلام کرد و یادآور شد: به نظر می رسد برخی موانع دیگری همچون دکل های موجود در ورزشگاه جدید 15 هزار نفری و زندان مرکزی یاسوج در مسیر اجرای این طرح هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی ها و جدیتی که در بین مسوولان اجرایی استان وجود دارد این موانع نیز قابل رفع هستند.
رسولی نژاد عنوان کرد: چنین موانعی نیز در سایر استان ها از جمله اهوازوجود که برطرف شد.
وی از نصب سیستم کمک ناوبری در فرودگاه یاسوج تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم امکان پرواز در شب و شرایط نامساعد جوی در این فرودگاه فراهم خواهد شد.
رسولی نژاد موقعیت خاص کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه گردشگری و منابع بکر و طبیعی را یادآور شد و اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی یکی از عوامل اساسی در رونق و شکوفایی توانمندی های بالقوه در این استان است.
معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هم اکنون هفته ای پنج پرواز از یاسوج به مقصد تهران انجام می شود که با افزایش طول باند فرودگاه، نصب سامانه کمک ناوبری VOR و تغییر هواپیماهای طرح پروازهای داخلی شامل پرواز به مشهد مقدس، کیش و تهران نیز از طریق فرودگاه یاسوج امکان پذیر خواهد شد.
پژمان نیک اقبال افزود: برای خرید تجهیزات سامانه کمک ناوبری (VOR) افزون بر 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طول باند فرودگاه یاسوج هم اکنون حدود دو هزار و 400 متر است که با افزایش 600 متر جدید طول باند به شرایط قابل قبول خواهد رسید.
وی افزود: رفع مشکل ناشی از زندان مرکزی و دکل های موجود در ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج به عنوان دو مشکل عمده برای اجرای طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج نیازمند زمان بیشتری است .
نیک اقبال تصریح کرد: مکاتبات و رایزنی های لازم برای جابه جایی زندان مرکزی یاسوج به حاشیه شهر انجام شده و زمین مورد نظر نیز در این راستا آماده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای توسعه باند فرودگاه یاسوج و گشایش و تاثیری که در زمینه رونق و شکوفایی استان خواهد داشت طرح انتقال زندان مرکزی یاسوج در دستور کار جدی معاونت عمرانی استانداری این استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به مشکل تامین اعتبار برای اجرای این طرح نیز گفت: با توافقات انجام شده بین مجموعه استنداری و شرکت فرودگاه های کشور این مشکل تا آینده نزدیک مرتفع می شود./س
برچسب ها: تطویل ، باند ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.