رئيس فدراسيون گلف كشور از حضور ورزشكاران گلف در المپيك 2016 برزيل خبر داد.

كيكاووس سعيدي كه براي انتخاب نخستين رئيس هيئت گلف مازندران به ساري سفر كرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: ورزش گلف در كشور به مرور زمان در حال رشد و توسعه است كه بايد حضور ورزشكاران در مسابقات المپيك ، جهاني و آسيايي رقابت بين ورزشكاران اين رشته حساس تر مي شود.

وي با اشاره به فعاليت ورزش گلف در 21 استان كشور گفت: در ظرف دو سال پس از سرمايه گذاري جزيي ورزش گلف در رنكينگ جديد جهاني هشت پله صعود داشت كه اين صعود مي تواند خبر بسيار خوبي براي جامعه ورزش گلف كشور باشد.

سعيدي در ادامه تصريح كرد: ورزش گلف قدمت 100 ساله در كشور دارد كه بنا به دلايلي توجه و نگاه خاصي از سوي مسئولان به اين رشته ورزشي در كشور نشد و به همين خاطر در بين فدراسيون ها در انتهاي جدول جاي داريم.

رئيس فدراسيون گلف با اشاره به مظلوميت اين ورزش در كشور يادآور شد: اين ورزش حدود 97 سال پيش توسط انگليسي ها در شهر مسجد سليمان تشكيل شد و سپس در تهران نيز قدمت 56 ساله دارد، اما به خاطر عدم حمايت سرمايه گذاران جايگاه خوبي در كشور نداريم.

وي با اشاره به پتانسيل و ظرفيت بالاي ورزشكاران مازندراني در كشور ابراز داشت: مازندران با توجه به منطقه توريستي، استعداد درخشان و مديريت خوب مي تواند بهترين منطقه براي فعاليت، رشد و توسعه ورزش گلف در كشور و حتي منطقه خاورميانه شود.

سعيدي با اشاره به فعاليت، استعداد و طبيعت زيباي مازندران گفت: تعجب مي كنم با توجه به پتانسيل خوب ورزش در استان چرا ورزش گلف تاكنون در مازندران فعاليت خاصي نداشته است.

وي مهمترين مشكلات ورزشكاران گلف را عدم حمايت سرمايه گذاران عنوان كرد و افزود: با نگاه ويزه وزارت ورزش، تلاش روسا، ورزشكاران و مربيان جايگاه ورزش گلف ايران در جهان تغيير مي كند.

رئيس فدراسيون گلف با اشاره به حضور بانوان ايراني در مسابقات بين المللي با پوشش اسلامي اظهار داشت: براي تقويت ورزش گلف در كشور با كمك فدراسيون جهاني مربي خارجي براي آموزش تيم هاي مردان و زنان به ايران مي آيد.

سعيدي در پايان افزود: از سوي وزارت ورزش و جوانان براي موفقيت بيشتر ورزشكاران و همچنين بحث كلان اعتبار و بودجه 21 كارگروه در بخش ورزش و 12 كارگروه در بخش جوانان تسكيل شده است./س

انتهای پیام //

برچسب ها: ورزشکار ، گلف ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.