معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: پروژه‌های عمرانی زیادی در بخش راهداری کشور شروع شده بدون آنکه منابع کافی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داوود کشاورزیان در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی با بیان اینکه در مدت ۴۰ روزه ورود به سازمان راهداری تنها تلاش برای نگهداری اصولی راه‌های کشور بوده است گفت: به منظور نگهداری ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در سطح کشور به طور میانگین نیازمند ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم اما تاکنون میزان اعتبارات بسیار پایین بوده و به عقیده من شروع پروژه بدون تأمین اعتبار تنها اتلاف منابع است. 

وی در ادامه افزود: این هنر نیست که هر روز از شهری به شهر دیگر رفته و کلنگی بزنیم بگوییم پروژه‌ای شروع شده است. 

کشاورزیان اضافه کرد: مشکل ما در اولویت بندی پروژه هاست چرا که هر کسی ادعا می‌کند که پروژه این شهر مهم‌تر از پروژه دیگر شهر‌ها است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: طی جلساتی که در مدت ۴۰ روزه ورود به سازمان راهداری داشته‌ام تنها این موضوع مطرح بوده که برای نگهداری اصولی راه‌ها نیاز به اعتبار بیشتری هستیم چرا که نگهداری از راه‌ها یک امر اجتناب ناپذیر است. 

وی تصریح کرد: هنوز پیشنهادات ما به تصویب نرسیده و اطمینان دارم به تدریج بحث‌ها جای خود را به اختصاص منابع کافی برای راهداری و تجهیز راه‌ها می‌دهد. 

وی به برنامه‌های سازمان راهداری در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، تنفیض اختیارات به استان‌ها، تقویت بخش آموزش و تحقیقات، در سازمان و همچنین به کارگیری سیستم‌های هوشمند در راه‌های کشور از جمله فعالیت‌های سازمان راهداری به شمار می‌رود. 

کشاورزیان اظهار داشت: سالانه ۲۰ میلیون تن آسفالت باید در مسیر راه‌ها استفاده شود که متأسفانه میزان آسفالت در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون تن است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شاید بهترین راه برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض بر سوخت باشد تا منابع اعتباری مطمئنی بتوانیم برای نگهداری راه‌ها جلب کنیم. 

وی به سفر اعضای هیئت مدیره سازمان راهداری به ترکیه اشاره کرد و گفت: این سفر در روزهای پنجم وششم آذرماه در شهر آنکارا صورت گرفت که عمده بحث‌ها افزایش تردد کامیون‌ها در مرزهای دو کشور به خصوص مرز بازرگان بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شروع ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار